بازدید 3749
۱

فروپاشی در انتظار کابینه ژنرال های کو کلاکس کلان

نمایندگان ملت ریشه تشکیل کابینه ثروتمند آمریکا که نماینده تنها ۱ درصد از مردم ایالات متحده هستند را «نتیجه بحران های اقتصادی» دانستند که منجر به «تشدید جنگ طلبی آمریکا» خواهد شد اما پیش بینی کردند که «با سقوط اقتصادی و انزوای سیاسی» در آینده نه چندان دور « سرنوشت کندی برای ترامپ» بازنویسی خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ 04 February 2017
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده با مواضع جنجالی که اتخاذ کرده به تیتر یک رسانه های جهان و دغدغه رهبران کشورهای مختلف تبدیل شده است. اگرچه همه نگاه ها متوجه رفتار جنون انگیز مستاجران جدید کاخ سفید است اما کابینه جدید آمریکا هم بحثی است که تا حدود زیادی بر رفتار آینده دولت فدرال تاثیرگذار خواهد بود.

اولین نکته درباره چهل و پنجمین دولت فدرال ایالات متحده این است که در ابتدای کار با پایین ترین میزان محبوبیت و نرخ بالای نفرت مواجه شده است. 70 عضو دموکرات کنگره با همراهی رسانه های منتقد هجمه سنگینی علیه دولت ترامپ آغاز کرده اند که نمود آن با اعتراضات خیابانی مشاهده شده است.

نکته حائز اهمیت اینجاست که ترامپ فاقد هرگونه سابقه سیاسی است و تنها با تکیه بر ثروت کلان ، سخنان نژادپرستانه و همراهی سیستم حکومت ایالات متحده به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد. نقش پوپولیسم آمریکایی در ترکیب کابینه ترامپ با توجه به نکته ای که بیان شد را می توان بارزترین خصلت ژنرال های کوکلاس کلان بیان کرد.  

میلیاردرها و میلیونرهای حاضر در کابینه ترامپ ، چهل و پنجمین دولت آمریکا را با 27میلیارددلار به ثروتمندترین کابینه ایالات متحده تبدیل کرده اند.بسیاری از اعضای کابینه ترامپ روابط بسیار نزدیکی با وال استریت و شرکت های بزرگ آمریکا دارند. این شدت از وابستگی کابینه به وال استریت، برخلاف شعارهای پوپولیستی ترامپ در زمان انتخابات است.

بنا به گزارش سی.ان.ان،45 درصد اعضای کابینه ترامپ را افرادی تشکیل می دهند که همانند خودش هیچ گونه سابقه مشاغل دولتی را نداشته اند و بیشتر مشغول تجارت بوده اند. تیلرسون (وزارت خارجه) راس (وزارت تجارت) پازدر (وزارت کار) منوچین (وزارت خزانه داری) مک ماهون (مسئول کسب و کارهای کوچک) دیواس (وزارت آموزش) بن کارسون (وزارت مسکن) و استیو بنن (مشاور ارشد) هیج گونه سابقه دولتی نداشته اند.

«باراک اوباما»،رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اواخر دوران حضور در کاخ سفید اذعان کرده بود که « سیستم نژادپرستی به عنوان میراث دوران برده داری آمریکا در حکومت ایالات متحده همچنان وجود دارد» و حالا این معضل در کابینه ترامپ مشهودتر از گذشته است.

بنا به نوشته پولیتیکو ، کابینه ترامپ «تیم رویایی محافظه کاران است.» نشریه نیوزویک هم معتقد است این کابینه «محافظه کارترین کابینه تاریخ ایالات متحده است.» روزنامه لس آنجلس تایمز، کابینه ترامپ را «یکی از محافظه کارترین تیم های سیاست داخلی در تاریخ معاصر» دانسته است. سایت هیل هم معتقد است تیم تندرویی که ترامپ تشکیل داده است توسط هیچ کدام از دیگر روسای جمهور احتمالی یعنی جان مک کین و میت رامنی (رقبای اوباما در سال های 2008 و 2012) تشکیل نمی شد.

نمایندگان ملت ریشه تشکیل کابینه ثروتمند آمریکا که نماینده تنها 1 درصد از مردم ایالات متحده هستند را «نتیجه بحران های اقتصادی» دانستند که منجر به «تشدید جنگ طلبی آمریکا» خواهد شد اما پیش بینی کردند که «با سقوط اقتصادی و انزوای سیاسی» در آینده نه چندان دور « سرنوشت کندی برای ترامپ» بازنویسی خواهد شد.

سید حسین نقوی حسینی

 

کابینه جنگ طلب ترامپ محصول بحران های اقتصادی

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: نتیجه انتخابات الکترال2016 شوک بزرگی برای سیستم حکومت ایالات متحده بود زیرا نخبگان جمهوری خواه و دموکرات توسط فردی که سابقه هیچگونه فعالیت اجرایی نداشت حذف شد.

نماینده مردم ورامین با حضور میلیاردهای فاقد پیشینه اجرایی در دولت جدید آمریکا گفت: کابینه ترامپ محصول بحران آمریکا است.

وی در ادامه افزود: بدهی های کلان آمریکا با رقمی در حدود 20 هزار میلیارد دلار رسما ایالات متحده را به ورشکستگی کشانده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمعیت 40 میلیونی فقرای آمریکا که در تامین هزینه های اولیه زندگی دچار مشکل شده اند معضلی بزرگ برای جامعه آمریکا هستند.

وی تصریح کرد: ظرف چند سال اخیر شاخص های بورس آمریکا سقوط کرده و عملا این کشور در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

نقوی حسینی گفت: ترامپ در خلال بحران بزرگ اقتصادی و اجتماعی آمریکا متولد شد و با کابینه ای جنگ طلب تلاش می کند چرخ اقتصاد ایالات متحده را به حرکت اندازد.

وی تاکید کرد: ترامپ با شعارهای پوپولیستی و حضور میلیاردرها مردم آمریکا را تحت تاثیر قرار داد و راهی کاخ سفید شده است.

مسعود گودرزی

تشدید جنگ طلبی آمریکا با حضور پررنگ میلیاردرها در کابینه ترامپ

مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به میلیاردرهای کابینه «دونالد ترامپ» گفت: در نظام ایالات متحده میان جمهوری خواهان و دموکرات ها در حضور میلیاردها تفاوتی وجود ندارد.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری خواهان غالبا از سرمایه داران غول های اسلحه سازی آمریکا استفاده می کنند که معروف به بازهای جمهوری خواه هستند و سیاست های جنگ طلبانه را دنبال می کنند.

وی در ادامه افزود:جمهوری خواهان و دموکرات ها در مقابله با جمهوری اسلامی مشترک هستند و با روحیه ایران هراسی از راه های مختلف توطئه های رنگارنگی را طراحی و عملیاتی می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کابینه معرفی شده ترامپ همگی از منتقدان جدی تفاهم برجام بوده اند که اصل مذاکره با ایران را محکوم می کردند.

وی تصریح کرد:  بازهای جمهوری خواه تحت راهبرد «تغییر رژیم ایران» جنگ طلبی بر علیه دولت و ملت ایران را دنبال می کنند.

گودرزی گفت: تاریخ آمریکا در دوران جورج بوش پسر توسط دونالد ترامپ در حال تکرار است و تهران معتقد است که ایالات متحده تحت هدایت کابینه جنگ طلب ترامپ دست به اقدامات فرامرزی خواهد زد.

وی با بیان این که صحبت های ترامپ درباره امتناع از مداخله در جهان شعارهای انتخاباتی بود ، گفت: جمهوری خواهان به دنبال مداخلات خارجی ارتش آمریکا با عناوین متفاوت هستند.

این نماینده مجلس دهم با هشدار به کاخ سفید گفت: تهران به عنوان لنگرگاه ثبات و آرامش خاورمیانه همانند دوران جورج بوش مقابل هرگونه اقدام تهدید  آمیز آمریکا از موضع اقتدار برخورد خواهد کرد.

وی گفت: توصیه ما به ترامپ این است که درس آزموده شده ایران را تکرار نکند زیرا با واکنش غیر قابل محاسبه تهران می شود.

گودرزی گفت: آمریکایی در اقدامات فرامرزی خود در افغانستان و عراق به موفقیتی دست نیافته است و کاخ سفید مسئول ناامنی های امروز جهان است که توسط تروریست های تکفیری داعش و القاعده ایجاد شده ، است.

 

محمد جواد جمالی نوبندگانی در غرفه خانه ملت

ورشکستگی و انزوای آمریکا با سیستم کو کلاکس کلان نوین

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با مضحک خواندن اقدام ترامپ برای کشیدن دیوار مکزیک گفت: عصر دیوار کشی ها چند دهه است که به پایان رسیده است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی گفت: دیوار برلین در اوج جنگ سرد میان بلوک شرق و بلوک غرب نتوانست مانع مردم آلمان شود و در نهایت پس از فروپاشی اتحادیه جماهیرشوروی منهدم شد.

وی در ادامه افزود: مجموعه اقدامات ترامپ علیه مهاجران و دیوار کشی مکزیک به عنوان نمادهای نژادپرستی رئیس جمهوری آمریکا ضمن ایجاد ضررهای سنگین برای صنایع این کشور منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده در جامعه چندملیتی ایالات متحده خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجرای سیستم کو کلاکس کلان نوین توسط کاخ سفید منجر به ورشکستگی اقتصادی و انزوای سیاسی آمریکا خواهد شد.

وی تصریح کرد: ترامپ مدعی است که در جهت مقابله با تروریسم مجموعه اقدامات نژادپرستانه را علیه اتباع کشورهای دیگر عملیاتی کرده است اما در حقیقت این رفتار جامعه آمریکا را از درون منهدم می کند.

جمالی نوبندگانی با بیان این که ایالت کالیفرنیا متعلق به مکزیک بوده است و لاتین تبارها نفوذ زیادی در این ایالت دارند، گفت: گسست اجتماعی جامعه مهاجران معضلی است که تبعات داخلی برای ایالات متحده ایجاد می کند.

وی گفت: صنایع آمریکا با بهره گیری از نیروی کار ارزان مکزیک و دانش شهروندان کشورهای دیگر به ویژه ایران توسعه یافته است اما این چرخه که ایالات متحده از آن بهره می گرفت مختل می شود تا رشد اقتصادی آنها متوقف شود.

این نماینده مجلس دهم در انتها گفت: واکنش سیستم حکومتی ایالات متحده هنوز بروز و ظهور پیدا نکرده است اما به زودی شاهد برخوردهایی با کاخ سفید خواهیم بود.

محمد جواد ابطحی

سرنوشت کندی در انتظار ترامپ

محمدجواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عقب نشینی ترامپ رئیس جمهور آمریکا از لغو صدور ویزا برای اتباع چند کشور اسلامی، گفت: ترامپ یک شخصیت متناقض داشته و عملکرد وی نشان می دهد که ترامپ ثبات روحی و روانی ندارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فشارهای داخلی و بین المللی موجب شده که ترامپ به صورت متداول مواضع متضادی را اتخاذ کند، که در رابطه با مسئله لغو صدور ویزا نیز شاهد بودیم که پس از صدور فرمان اجرای آن اعلام کرد که این فرمان به زودی متوقف می شود.

وی گفت: ترامپ بعد از واکنش های داخلی و کشورهای همپیمان مقداری از مواضع خود عقب نشینی کرد اما همزمان با رئیس دادگستری آمریکا برخورد کرد و وی از سمت خود عزل شد.

ابطحی ادامه داد: جامعه آمریکا در شرایط کنونی دچار مشکلات مالی است و سیاست های ترامپ نیز برای تقویت اقتصاد ضعیف و بیمار این کشور است، بنابر این لغو صدور ویزا برای اتباع دیگر کشورها در این راستا تعریف می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از طرف دیگر ترامپ برای افزایش درآمدهای آمریکا اقدام به جنگ افروزی در منطقه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از نظر بحران های داخلی در شرایط کنونی گروه ها دچار اختلافات جدی هستند و از طرف دیگر دموکرات ها نیز نسبت به اقدامات ترامپ اعتراضات بسیاری دارند، از این رو به نظر من ترامپ مانند کندی در آینده ترور خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همه موارد قید شده توسط نمایندگان محترم خانه ملت صحیح است اما با موخوره اشتغال؛تورم؛ بیکاری؛ هزینه های بالای زندگی ؛افزایش روزانه انرزی؛ چه اقداماتی صورت گرفته است ؛وقتی حقوق زیر 3میلیون تومان زیر خط فقراست ایا تاکنون اماری در این خصوص ارائه نموده اید چند درصد جامعه زیر فقر هستند؛بقول اقای ذوالنور شمار فقط 4هزار شغل ایجاد شده در استان قم را ارائه نمایید؛اینها که امریکا چند بدهکار است و چقدر کرسنه دارد به خودشان مربوط است بقول امام راحل به قشر ضعیف جامعه برسید به پابرهنه و کوخ نشینان برسید ؛چرا طلاق این همه؛چرا کاهش ازدواج؛.وهزاران چرایی دیگر
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار