بازدید 3064

۲۰هزار کانون گردوغبار فوق بحران در خوزستان

کد خبر: ۶۶۳۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 04 February 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که پنجشنبه شب گذشته در نشست مشترک کاهش آلودگی هوا و کارگروه ستاد استانی مقابله با ریزگردها که با حضور سفیر عراق در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: براساس گزارش‌ها، ۲۰هزار هکتار کانون گردوغبار فوق بحران در خوزستان وجود دارد که قرار است، مسئولان خوزستان آن را بررسی و راهکار مهار آنها را ارائه کنند تا در اولویت اجرا قرار گیرد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حفاظت محيط‌زيست، معصومه ابتكار مسئله تأمين حقابه تالاب‌هاي خوزستان را بسيار جدي و كليدي دانست و تأكيد كرد: انتظار است با تأمين حقابه تالاب‌ها بخشي از مطالبات مردمي را پاسخ دهيم و با اتمام طرح انتقال آب كارون به تالاب شادگان تا خرداد‌ماه آينده، اقدامات خوب و قابل‌قبولي در زمينه احياي تالاب‌ها داشته باشيم.
 
30درصد گردوغبارها، منشأ داخلي دارد

گري لوئيس، هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل متحد در ايران در اين نشست با اشاره به برخي اظهارات در زمينه منشا گردوغبار در ايران گفت: در اين نشست متوجه شدم كه منشا 30درصد از ريزگردهاي شما ناشي از منابع و كانون‌هاي داخلي است. سؤالي كه بسياري از افراد از من مي‌پرسند اين است كه، شايد ايران نتواند در زمينه منابع خارجي ريزگردها كاري انجام دهد اما چرا اقدام جدي در زمينه مهار كانون‌هاي داخلي انجام نمي‌دهد؟ وي عنوان كرد: آنچه كمتر در زمينه مسئله ريزگردها مي‌بينم و بايد به آن پرداخته شود، مسئله مديريت و همكاري بين‌بخشي است كه بايد صورت بگيرد. اين احساسي است كه نسبت به اين مسئله دارم تا حل شود. قطعا مي‌توانيد به‌طور جدي چه از نظر كمي و چه از نظر مديريتي درخصوص مقابله با اين پديده روي ما به‌عنوان سازمان ملل حساب كنيد.

كنترل كانون‌هاي ريزگرد از توان عراق خارج است

سفير عراق در ايران هم در اين نشست گفت: شايد منشأ بخش مهمي از مشكل گردوغبار ايران در عراق باشد، اما فراموش نكنيد كه ما در عراق به جاي تمام جهانيان با داعش مي‌جنگيم؛ بنابراين بيش از توان عراق، به اين كشور فشار تحميل نكنيد؛ مشكل اصلي در اين زمينه ضعف روابط بين‌الملل است.

راجح صابر عبود الموسوي با اشاره به شرايط خاص و پيچيده كنوني كشور عراق تصريح كرد: دجله و فرات 2 منبع مهم آب در عراق هستند كه از تركيه سرچشمه مي‌گيرند. كشور تركيه سياست‌ها و اقداماتي براي منع ورود آب به اين رودخانه‌ها اجرا مي‌كند، درحالي‌كه طبق قوانين بين‌المللي، هيچ كشوري روي رودخانه‌هاي مشتركي كه با كشورهاي ديگر دارد، جز با موافقت آن كشور حق احداث سد ندارد و بعضي مواقع نيز از اين مسئله يعني منع ورود آب، براي غرض‌هاي سياسي استفاده مي‌شود.

سفير عراق در ايران بيان كرد: بسياري از اراضي كشاورزي عراق به‌علت كمبود آب و باران به صحرا تبديل شده است و جنگ‌هايي كه در كشور عراق رخ داده نيز بر تبديل شدن اراضي به صحرا و كم‌آبي در اين كشور بي‌تأثير نبود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل