بازدید 5914

وقتی هرمزگان برفی شد

کد خبر: ۶۶۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 04 February 2017
بارش برف ارتفاعات شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد و بشاگرد را سفیدپوش کرد.

به گزارش ایسنا، هم‌زمان با بارش برف در بیشتر استان‌های سردسیر کشور، مردم شهرستان گرمسیر پارسیان نیز برای نخستین بار این بارش رحمت الهی را تجربه کردند که موجب خوشحالی آنان شد. خانواده‌های زیادی با خوشحالی به سمت ارتفاعات سر کوه شنبه حرکت کردند تا از نزدیک شاهد بارش برف باشند.

ارتفاعات سر کوه شنبه در شمال پارسیان و مشرف‌به این شهرستان است. پارسیانی ها روز گذشته(15 بهمن) برای نخستین بار برف‌بازی کردند و آدم‌برفی ساختند. بسیاری از کودکان پارسیانی و حتی بزرگ‌ترهای آن‌ها برای نخستین مرتبه هوای برفی را تجربه کردند.

شهرستان پارسیان در غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان درحالی‌که با گرمای معروف خود به یکی از گرم‌ترین شهرهای کشور شناخته می‌شود و در تابستان شاهد ثبت رکورد دمای ۴۵ درجه سانتی گراد است، برای نخستین بار شاهد برف زمستانی بود که در این شهرستان سابقه نداشته است.

این بارش برف که با سرما و باد شدید همراه بود موجی از خوشحالی را در بین مردم به راه انداخت و جمعیت زیادی را به ارتفاعات کشاند، برخی نیز برای نخستین بار برف را از نزدیک لمس می‌کردند.

رئیس ایستگاه هواشناسی شهرستان پارسیان دراین‌باره گفت: بارش برف حدود ساعت 5 بامداد آغاز و نزدیک به 30 دقیقه ادامه داشت.

احمد جاسمی افزود: در این مدت کمی بیش از 3 سانتیمتر برف بارید و برای نخستین بار دمای هوای شهرستان پارسیان دیشب به 2 درجه زیر صفر رسید و در حال حاضر دمای هوا در ارتفاعات سفیدپوش پارسیان به ۴ درجه سانتی گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه برف در ساعات اولیه روز گذشته(15 بهمن) با تابش خورشید آب شد، تصریح کرد: بارش برف حتی در ارتفاعات استان هرمزگان جنوبی‌ترین استان کشور پدیده‌ایی بسیار نادر است.

بارش برف در شهرستان گرمسیری حاجی‌آباد موجی از خوشحالی را بین مردم این شهر به راه انداخت. شهرستان حاجی‌آباد در شمال استان هرمزگان در حالی به‌عنوان یکی گرم‌ترین شهرهای کشور شناخته می‌شود و در تابستان سال جاری شاهد ثبت رکورد ۵۳ درجه در کشور بوده است که برای اولین بار شاهد برف زمستانی بوده که در این شهرستان سابقه نداشته است.

طبق گفته ولی پور رئیس اداره هواشناسی حاجی‌آباد  دمای شهرستان روز گذشته(15 بهمن) به‌ ۵ درجه هم رسید و در کوه‌های سیرو و فارغان و احمدی نیز شاهد بارش برف بودند.

همچنین بارش شدید باران در شهرستان بشاگرد در بسیاری از نقاط ازجمله شهر سردشت موجب آب‌گرفتگی معابر و همچنین طغیان رودخانه این شهر شد.

طبق گزارش سازمان هواشناسی کشور میزان بارش باران در شهر سردشت بشاگرد ۱۳ و هشت میلی‌متر بوده است.

براثر بارش‌های باران اخیر در شهرستان بشاگرد دمای هوای این شهرستان بسیار کاهش‌یافته و کمینه دما در شهر سردشت ۹ درجه سانتی‌گراد اعلام‌ شده است که حتی در برخی ارتفاعات موجب بارش برف هم د.

براثر بارش‌های سیل‌آسا در روزهای گذشته، خسارت یک میلیارد ریالی در شهر سردشت و ۶۶ میلیارد ریالی در تمام شهرستان بشاگرد وارد شده است.



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار