بازدید 3070

رکورد جدید مصرف گاز خانگی

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ثبت رکورد جدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری گفت: کمیته مدیریت بحران مصرف گاز در استان‌های شمالی کشور تشکیل شد.
کد خبر: ۶۶۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 03 February 2017
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ثبت رکورد جدید مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری گفت: کمیته مدیریت بحران مصرف گاز در استان‌های شمالی کشور تشکیل شد.

مجید بوجارزاده امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت مصرف گاز طبیعی در کشور، گفت: با کاهش شدید دمای هوا و بارش برف در اکثر استان‌های کشور، متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری به ۵۲۵ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه روز گذشته با وجود افزایش مصرف گاز خانگی اما حدود ۸۰ میلیون مترمکعب گاز به صنایع بزرگ و عمده و حدود ۷۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه های کشور تحویل شده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی گاز هیچ یک از شهرهای کشور قطع نشده و با افت فشار گاز در سطح شبکه سراسری روبرو نیستیم.

این مقام مسئول همچنین در خصوص قطعی‌های پراکنده گاز در سطح شهر رشت هم توضیح داد: این قطعی به دلیل افت شبکه گاز شهری نبود و مشکل فنی در منازل مشترکان بوده که در حال رفع است.

بوجارزاده درباره قطع گاز جایگاه های سی ان جی، بیمارستان، نانوایی و ادارات دولتی استان‌های شمال کشور به ویژه گلستان و مازندران هم بیان کرد: هر بخش خدمات رسانی که امکان استفاده از سوخت مایع به جای گاز طبیعی داشته گاز آنها را قطع کرده و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی سوخت مایع در اختیار این واحدها قرار داده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت بحران گاز در استان های گلستان و مازندران، تبیین کرد: با سفر مدیرعامل و مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز و مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به گلستان و سپس مازندران، کمیته مدیریت مصرف گاز تشکیل شده تا از هرگونه قطعی گاز مشترکان خانگی جلوگیری شود.

وی همچنین با بیان اینکه به استثنای یک مجتمع پتروشیمی در شمال کشور گاز تمامی واحدهای پتروشیمی کشور تامین شده است، تاکید کرد: هم اکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل صنایع پتروشیمی می شود.

بوجارزاده درباره آخرین وضعیت صادرات گاز ایران به ترکیه هم خاطرنشان کرد: حجم صادرات گاز ایران به ترکیه کاهش نیافته و مطابق با قرارداد حدود ۲۷ تا ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به این کشور همسایه صادر می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر