بازدید 2943
فارین پالیسی: ایران در آستانه سقوط نبود

عایدی ایران ازبرجام بسیار کمتراز150میلیارددلار است

یک نشریه تحلیلی آمریکایی اذعان کرده است که ایران در سال 2013 و در زمانی که مذاکرات هسته‌ای با جدیت بیشتری آغاز شد، در شرایط فروپاشی قرار نداشت.
کد خبر: ۶۶۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸ 03 February 2017
یک نشریه تحلیلی آمریکایی اذعان کرده است که ایران در سال 2013 و در زمانی که مذاکرات هسته‌ای با جدیت بیشتری آغاز شد، در شرایط فروپاشی قرار نداشت.

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی فارین‌پالیسی در ضمن یادداشتی نوشت: «ایران در سال 2013 زمانی که مذاکرات با جدیت آغاز شد در آستانه فروپاشی نبود بلکه تنها چند هفته با تولید اورانیوم غنی‌شده در سطح بالا به مقدار کافی برای تولید سلاح هسته‌ای فاصله داشت.»

این نشریه آمریکایی در ادامه تصریح کرد: در خصوص ادعای ترامپ که می‌گوید ایران 150 میلیارد دلار عایدی از توافق هسته‌ای به‌دست آورده، کسی به‌درستی نمی‌داند که رقم دقیق چقدر است اما بیشتر کارشناسان عایدی ایران از توافق را بسیار کمتر از 150 میلیارد دلار می‌دانند.

فارین پالیسی تصریح می‌کند که مبالغ فوق، پول خود ایرانی‌ها بوده که در سال‌های قبل از طریق تجارت کسب کرده بودند اما به‌خاطر تحریم‌های دولت اوباما قادر به دسترسی به آنها نبودند.

بنا بر ادعای گزارش فوق، اگرچه آزمایش موشک‌های میان‌برد و یا ارسال سلاح برای یک گروه نیابتی مشکل محسوب می‌شوند اما نه مشکلاتی در سطح دست‌یافتن به سلاح هسته‌ای که توافق هسته‌ای تاکنون مانع آن شده است.

فارین پالیسی تاکید کرده است که حتی اگر دولت ترامپ قصد دارد از توافق هسته‌ای خارج شده یا کاری کند که ایران از آن خارج شود، انتقاد از توافق هسته‌ای کار غیرهوشمندانه‌ای بوده است. اگر قرار بر ایجاد حمایت بین‌المللی و اعمال فشار بیشتر بر ایران است، دولت آمریکا باید بر تعهد خود بر توافق هسته‌ای تاکید کند.

شایان ذکر است، پس از آزمایش یک موشک ایرانی که به تصریح مقامات ایران ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد نیست، مقامات دولت جدید آمریکا جنگ لفظی گسترده‌ای را علیه ایران آغاز کرده‌اند. مایکل فلین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده که واشنگتن از این پس ایران را در مدار توجه قرار خواهد داد. این اصطلاح به آن معناست که ایران باید مراقب رفتار خود باشد وگرنه با تبعاتی مواجه خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که افزایش توان دفاعی خود را متوقف نخواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار