بازدید 4546
سوژه

ماجرای عجیب متهم ردیف اول محرومیت استقلال و تراکتور

محمدرضا کسرایی که به تازگی بخاطر اشتباهاتش از کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ رفته ، در زمان حضورش در این کمیته مسئول بخش آی تی سی و همچنین پیگیری پرونده های قضایی باشگاههای ایران در فیفا بود. این فرد دوبار توسط تاج از سمتش جابجا شده اما اخراج نشده!
کد خبر: ۶۶۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ 03 February 2017
با اتفاق هایی که در چند روز اخیر افتاده و استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات محروم شده اند، مهدی تاج و علیرضا اسدی در دستوراتی ویژه به کارکنان بخش بین الملل فدراسیون فوتبال، از آنها خواسته اند تا همه مستندات فیفا را پیدا کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، تاظهر امروز نامه محرومیت باشگاه تراکتورسازی به فدراسیون فوتبال پیدا نشده بود و ظاهرا خود فیفا به صورت مستقیم با باشگاه تراکتورسازی مکاتبه کرده است.

محمدرضا کسرایی که به تازگی از کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ رفته است، در زمان حضورش در کمیته بین الملل مسئول بخش آی تی سی و همچنین پیگیری پرونده های قضایی باشگاهها در فیفا بوده است.

در زمان ریاست مهدی تاج در سازمان لیگ، کسرایی مسئول کمیته بین الملل سازمان لیگ بود اما  با اتفاق هایی که در ماجرای آی تی سی افتاد (به خصوص ماجرای موتومبا و پرونده جنجالی پیکان – راه آهن) مهدی تاج دستور داد که سازمان لیگ احتیاجی به بخش بین الملل ندارد و این بخش را حذف کرد و کسرایی به کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال به عنوان کارمند بازگشت و در نهایت مستول پیگیری پرونده های قضایی باشگاهها در فیفا شد.
اما پس از ماجرای آی تی سی بازیکن خارجی باشگاه ملوان بندرانزلی ، مهدی تاج کسرایی را یکی از مقصران دانست و دستور داد که او از کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال به سازمان لیگ برود.

نکته جالب این است که پس از این همه ماجرا و جنجال، او از کارمندی در کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال به ریاست کمیته بین الملل سازمان لیگ برتر رسیده است! حیدربهاورند سرپرست جدید سازمان لیگ، حمایت ویژه ای از کسرایی دارد و این اتفاق به همین دلیل افتاده است. ظاهرا قرار بوده که کسرایی که به کمیته استاندارد سازی ورزشگاه ها و زیرساخت ها برود اما به یکباره رئیس کمیته بین الملل سازمان لیگ شده است!

ماجرای عجیب متهم ردیف اول محرومیت استقلال و تراکتور

در هر حال اتقاق هایی که برای استقلال و تراکتورسازی افتاده در زمان حضور رئیس فعلی کمیته بین الملل سازمان لیگ در کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال بوده است و همین ماجرا باعث شده تا مهدی تاج دستور دهد همه پرونده های باشگاه های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی به دقت بررسی شود. حتی تاج و اسدی دستور داده اند پرونده بدهی های پرسپولیس و ذوب آهن در فیفا علاوه بر پرونده های استقلال و تراکتورسازی به صورت ویژه بررسی شود. پرونده بدهی پرسپولیس به مانوئل ژوزه یکی از پرونده هایی است که شنیده شده قرار است در دادگاه CAS درباره اش رای صادر شود و پرسپولیس از این ناحیه تهدید می شود.

علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال در این باره به سایت برنامه نود گفت:« ما همه چیز را بررسی کرده ایم و لیست کاملی از بدهی ها و پرونده باشگاه های بدهکار درآورده ایم. هر زمان هم فیفا نامه محرومیت باشگاهی را به ما ابلاغ کند خیلی زود به سازمان لیگ ابلاغ می کنیم تا جلوی انعقاد قرارداد و صدور کارت بازی برای تیم های محروم گرفته شود. اتفاقی که درباره استقلال افتاد و این باشگاه نتوانست برای بازیکنان ایرانی اش کارت بازی بگیرد.» صحبت های اسدی به معنای آن است که فیفا قبل از انعقاد قرارداد تراکتورسازی با بازیکنان جدیدش، نامه ای به فدراسیون فوتبال نزده است!  

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر