بازدید 4372

اردبیلی‌ها شب منفی ۲۰‌درجه‌ای را سپری‌می‌کنند

به دنبال توقف بارش‌ها از صبح امروز سرما و یخبندان همچنان در سطح استان تداوم می‌یابد و براساس پیش‌بینی هواشناسی استان در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی امشب دمای هوا به ۱۵ تا ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۹ 03 February 2017
به دنبال توقف بارش‌ها از صبح امروز سرما و یخبندان همچنان در سطح استان تداوم می‌یابد و براساس پیش‌بینی هواشناسی استان در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی امشب دمای هوا به ۱۵ تا ۲۰ درجه زیر صفر هم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با دنبال بارشهایی که از چند روز پیش در اغلب مناطق استان و به ویژه در مناطق مرکزی آغاز شده بود چهره استان اردبیل کامل سفید شد و چله بزرگ خودی برای اردبیلی‌ها نشان داد.

با توقف این بارش‌ها از صبح امروز، سرما و برودت هوا در سطح استان حاکم شده و در حال حاضر دمای شهرهای استان زیر صفر درجه است که براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی این روند کاهش دما و یخبندان تا روز شنبه در استان تداوم خواهد یافت.

بارش برف سنگین در کنار زیبایی‌هایی که چشم‌نواز هر بیننده‌ای است، سبب ایجاد اختلالات و مشکلات مختلف به ویژه در حوزه ترددهای درون‌شهری و جاده‌ای استان اردبیل شد و اغلب مردم اردبیل ترجیح دادند که این 2 روز را در خانه‌های خود سپری کنند.

بارش بیش از یک متر برف در ارتفاعات سبلان

بارش برف در شهرستان مشگین‌شهر راه ارتباطی بیش از 200 روستای این شهرستان را مسدود کرد و میزان برف در ارتفاعات سبلان از یک متر فراتر رفته است، علاوه بر مسدود شدن جاده‌های روستایی تردد در محورهای برون‌شهری مشگین‌شهر نیز امروز تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر بود و علاوه بر اختلال در زندگی روزمره اهالی و تعطیلی فعالیت مدارس و دانشگاهها بارش برف سبب شد که کارمندان ادارات دولتی نیز با تاخیر در ادارات حاضر شوند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان گفت: ستاد مدیریت بحران به منظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالی و خدمات‌رسانی بیشتر به اهالی به حالت آماده‌باش در آمده است.

میرعلی رحیمی‌زاد برفروبی اده‌های مواصلاتی را از مهمترین اولویتهای دانست و بیان کرد: در این زمینه تمامی نیروهای خدمات‌رسان با تمامی تجهیزات و امکانات آماده خدمات‌رسانی هستند و از نخستین ساعات بارش برف نسبت به برفروبی اقدام می‌کنند.

برفروبی محورهای مواصلاتی نیر با 25 دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین

به دنبال بارش سنگین برف فرماندار شهرستان نیر نیز در بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان بیان کرد: 25 دستگاه سنگین و نیمه‌سنگین از دیروز در حال برفروبی محورهای مواصلاتی است.

در شهرستان کوثر نیز به دلیل برف و کولاک شدید امدادگران جمعیت هلال احمر کوثر در محور اردبیل به سرچم به چندین خودروی گرفتارشده در برف و کولاک کمک‌رسانی کرده و خدمات اسکان و پذیرایی برای آنها ارائه شد.

به دلیل بارش برف در محور اردبیل سرچم 12 دستگاه اتوبوس مسافربری در میان برف گیر افتاده بودند که با امدادرسانیهای لازم و با تلاش راهداران استان اردبیل و آذربایجان‌شرقی این اتوبوس‌ها گرفتار شده در برف و کولاک رهاسازی شدند.

با تلاش راهداران در حال حاضر محور اردبیل به سرچم بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد اما ضروری است تا ترددکنندگان در این مسیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

بازگشایی محورهای روستایی شهرستان نمین

در شهرستان نمین نیز به دنبال بارش برف و کولاک شدید که باعث رفت و آمد و بسته‌شدن برخی جاده‌های روستایی شده بود عملیات بازگشایی و برفروبی جاده‌های روستایی و شهری نمین با مشارکت و بکارگیری تمامی تجهیزات و امکانات و پرسنل امدادی شهرستان نمین انجام شد.

عملیات تقسیم نان در میان اهالی تعدادی از روستاهای شهرستان نمین که بر اثر برف و کولاک جاده ارتباطی آنها مسدود شده بود با کمک نیروهای هلال احمر  نیز انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نمین با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی 91 روستای این شهرستان با انجام عملیات راهداری در حال حاضر محورهای مواصلاتی روستایی شهرستان بازگشایی شده و تردد در آنها جریان دارد.

امدادگران هلال احمر شهرستان نمین جان نگهبان مصدوم تله کابین حیران را که در میان برفها گیر کرده بود نجات دادند که نجات جان این نگهبان بعد از 12 کیلومتر پیاده‌روی در برف  توسط امدادگران صورت گرفت.

در خلخال نیز بارش برف راه 90 درصد روستاهای این شهرستان را مسدود کرده بود که با تلاش نیروهای راهداری و خدمات‌رسانی تلاش بر این بوده تا این محورها بازگشایی شود و اقدامات در اینحوزه تداوم دارد.

بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ یک از مسیرهای ارتباطی اصلی استان اردبیل مسدود نبوده و با تلاشهای شبانه‌روزی نیروهای راهداری که از شب گذشته در حال برفروبی جاده‌های استان هستند، در حال حاضر راه بسته‌ای در اردبیل وجود ندارد.

علی رحمتی عدم اقدام به موقع نیروهای راهداری استان آذربایجان‌شرقی در بازگشایی راه‌های دو روستای آق‌کند و کجل را علت مسدود شدن موقت محور اردبیل سرچم دانست و گفت: در حال حاضر این مسیر بازگشایی شده و به جز راه خلخال به پونل در حوزه استحفاظی استان گیلان که از چند ماه پیش مسدود بوده، تمامی جاده‌های استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: با وجود باز بودن محورهای مواصلاتی استان اما از هم‌استانیها درخواست می‌شود که از سفرهای غیرضروری پرهیز کرده و در صورت اقدام به سفر تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته و نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

لغو پرواز فرودگاه اردبیل

بارش برف سنگین  در کنار اختلالات و مشکلایت که در حوزه تردد جاده‌ای به وجود اورد سبب لغو پرواز فرودگاه اردبیل نیز شد به طوری که یکپرواز از فرودگاه اردبیل به تهران و بالعکس قرار بود برقرار شود که با توجه به شرایط نامساعد جوی لغو ش و این در حالی است که روز گذشته نیز  یک پرواز نوبت عصر از فرودگاه اردبیل به تهران و بالعکس لغو شده بود.

در کنار تعطیلی مدارس چند روز گذشته به دنبال برودت و سرمای هوا امروز نیز تمامی فعالیتهای آموزشی و فوق برنامه مدارس استان در 5 شهر تعطیل شد و تعطیلی دانشگاههای اردبیل نیز از دیگر مشکلاتی بود که به دنبال بارش برف در اردبیل رخ داد.

تداوم سرما و یخبندان در اردبیل

به دنبال توقف بارشها و صاف شدن آسمان استان اردبیل دمای هوا به شدت کاهش یافته و در حال حاضر دمای در اغلب شهرهای استان زیر صفر درجه است که براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل پیش بینی می‌شود در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی امشب دمای هوا 15 تا 20 درجه زیر صفر هم برسد.

در حال حاضر دمای هوا در شهر سرعین و نیرمنفی 10 درجه، مشگین شهر منفی 9 درجه، اردبیل و خلخال منفی 8 درجه، کوثر منفی 5 درجه و در پار‌سآباد و گرمی نیز منفی یک درجه است.

به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل، با خروج سامانه بارشی تا سه‌شنبه بارشی در استان رخ نمی‌دهد و آسمان استان تا ساعات آینده صاف تا نیمه‌ابری و تداوم هوای سرد و یخبندان خواهد بود.

شرکت گاز استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست تا به علت تداوم برودت هوا در این هفته و جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها