بازدید 1912

دولت سوریه اقدامات اخیر ارتش ترکیه را محکوم کرد

وزارت خارجه سوریه با ارسال 2 نامه اعتراض آمیز به سازمان ملل و شورای امنیت، اقدام اخیر نیروهای ترکیه در اشغال مناطقی در شمال سوریه را محکوم کرد.
کد خبر: ۶۶۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 02 February 2017
وزارت خارجه سوریه با ارسال 2 نامه اعتراض آمیز به سازمان ملل و شورای امنیت، اقدام اخیر نیروهای ترکیه در اشغال مناطقی در شمال سوریه را محکوم کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه (امروز)، در نام‌هایی جداگانه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت، جنایات‌ ترکیه علیه مردم سوریه و نقض حاکمیت ملی این کشور را محکوم کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه، «سانا» گزارش داد، «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در شورای امنیت به نیابت از وزارت خارجه این کشور با ارسال دو نامه اعتراض آمیز به این دو ارگان بین‌المللی، از شوری امنیت خواست به مسئولیت‌های خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و جلوگیری از نقض حقوق شهروندان سوریه از طرف ترکیه عمل کند.

در این نامه‌ها آمده است، تجاوزهای آشکار ترکیه به حاکمیت ملی سوریه و جنایت‌های آنکارا علیه مردم سوریه، تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌المللی است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌های به اقدام اخیر ارتش ترکیه در ورود به اراضی خود در ریف استان حلب اعتراض کرده است.

نیروهای ارتش ترکیه و مورد حمایت این کشور طی روزهای گذشته، دو روستای «الغوز» و «ابوالزندین» را اشغال کرده است تا از این طریق، زمینه را برای پیشروی به سمت شهر الباب و اشغال آن  را فراهم سازند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر