بازدید 5222
قبل از سفر نخست وزیر ژاپن به آمریکا مطرح شد:

قصد ژاپن برای خرید انرژی بیشتر از آمریکا

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حال بررسی طرحی برای واردات بیشتر انرژی از آمریکا است. دو منبع آشنا با این طرح به رویترز گفته اند که این طرح بدنبال اعتراض ترامپ به مازاد تجاری ژاپن و آمادگی آبه برای ملاقات ترامپ تهیه شده است.
کد خبر: ۶۶۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 02 February 2017
 شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در حال بررسی طرحی برای واردات بیشتر انرژی از آمریکا است. دو منبع آشنا با این طرح به رویترز گفته اند که این طرح بدنبال اعتراض ترامپ به مازاد تجاری ژاپن و آمادگی آبه برای ملاقات ترامپ تهیه شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، پیش از سفر آبه به آمریکا و ملاقات ترامپ که قرار است در 10 فبریه صورت بگیرد ژاپن درحال تهیه یک بسته برنامه ریزی برای شرکت های این کشور است تا در پروژه های زیربنایی و تولید شغل در آمریکا مشارت کنند. بنابر یک منبع در ائتلاف حاکم، ایده دیگر این است که گاز طبیعی مایع (LNG) بیشتری از آمریکا وارد کنند.

قصد ژاپن برای خرید انرژی بیشتر از آمریکا

بنابر گفته یک مدیر اجرایی ارشد در یک شرکت بزرگ ژاپنی نزدیک به نخست وزیر، اگر آبه به این نتیجه برسد که دغدغه اصلی ترامپ فاصله و شکاف تجاری بین دو کشور است، گزینه دیگری نیز برای بررسی وجود دارد و آن افزایش واردات نفت شیل و گاز از آمریکا است.

بعد از ریاست جمهوری ترامپ و بدنبال سخنان کلی و پراکنده او مقامات ژاپنی به دست و پا افتاده اند تا پاسخ او را بدهند. ترامپ تهدید کرده است تا بر وادرات ماشین از مکزیک مالیات بگذارد، شکاف تجاری بین ژاپن با آمریکا را نقد کرده است و اخیرا در کنار چین و آلمان، ژاپن را نیز متهم کرده است که ارزش پول خودشان را برای ضربه زدن به شرکت های آمریکایی تنزل داده اند.

یک مقام اجرایی که نخواست نامش فاش شود گفت "آبه می خواهد بداند که چه چیزی برای ترامپ دارای بیشترین اهمیت است. اگر به عنوان مثال مازاد تجاری دغدغه اصلی ترامپ است ما می توانیم به چند راه حل برسیم.". این راه حل ها شامل واردات بیشتر نفت شیل و گاز از آمریکا است. این مقام اجرایی گفت رویکرد آبه نسبت به ترامپ به صورت "نه همراهی کامل و نه مخالفت کامل" خواهد بود.

یک مقام اجرایی واردکننده گاز ژاپن به شرط فاش نشدن نامش گفت آب و برق و خدمات رفاهی برای خرید گاز شیل از آمریکا مقاومت خواهند کرد چرا که آنها از قبل برای خرید میزان زیادی از گاز متعهد شده اند و تقاضای ژاپن برای انرژی در حال کاهش شدید است.

قیمت گاز مایع (LNG) در LNG-AS آسیا امسال بخاطر اشباع بازار تقریبا تا یک پنجم کاهش یافته است. ژاپن بزرگترین خریدار گاز به شکل مایع سرد برای حمل و نقل در کشتی است و پذیرای تقریبا یک سوم محموله های کشتی جهان است.

گاز شیل که برای بحران انرژی ژاپن بعد از فاجعه فوکوشیما در 2011 به عنوان حلال مسائل این کشور در نظر گرفته می شد در حال حاضر فقط یکی از گزینه های بسیاری است که ژاپن برای براوردن نیازهایش دارد. اولین محموله گاز شیل به صورت مایع در این ماه وارد ژاپن شده است و احتمال دارد که با شروع ارسال محموله در پایانه های صادراتی بیشتر در این سال و سال بعد، واردات گاز شیل ادامه پیدا کند.

روزنامه یومیوری ژاپن در روز پنجشنبه گفت اقدامات و ابتکارات رشد و افزایش اشتغال آبه شامل طرحی برای آمریکا و ژاپن می شود تا به طور مشترک به توسعه 450 میلیارد دلار بازار زیرساخت بپردازند و شرکت ها و دولت ژاپن حدود 150 میلیارد از این میزان را در طول 10 سال سرمایه گذاری خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها