بازدید 3344

به کمپین دو درجه کمتر در مصرف گاز بپیوندید

کد خبر: ۶۶۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 02 February 2017
مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز گفت: گازرسانی با مشکلی روبرو نیست اما به هموطنان توصیه می شود به کمپین دو درجه صرفه جویی در مصرف گاز بپیوندند.

سعید مومنی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: از نظر میزان تولید گاز در کشور امروز رکورد تولید در چند سال اخیر زده شده است و امیدواریم رکورد مصرف مخصوصا در بخش خانگی شکسته نشود.

وی افزود: با توجه به ورود هوای سرد از دیروز به کشور که تا روز یکشنبه هم ادامه دارد طبیعی است که میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش چشمگیری داشته باشد اما خواهش ما از همه مصرف کنندگان این است که رعایت صرفه جویی را داشته باشند تا موج سرمایی که به کشور وارد شده ، پشت سر بگذاریم.

مومنی افزود: در صورت رعایت صرفه جویی ازجانب هر مشترک برای بعضی از نقاط که با افت فشار روبرو هستند هیچ مشکلی پیش نمی آید.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: اگر هر مشترکی فقط دو درجه دما را کم کند هر درجه 6 درصد باعث صرفه جویی گاز خواهد شد که این امر هم به لحاظ اقتصادی به نفع خود مشترکان خواهد بود و هم ما با کمبود گاز در بخش صنایع و نیروگاهی روبرو نخواهیم شد.

مومنی افزود: اگر مردم از پوشش مناسب و لباس گرم در منزل استفاده کنند و هر مشترک یک بخاری خود را کم کند و یا دو درجه دمای اتاق را کاهش دهد ما با صرفه جویی قابل ملاحظه ای روبرو خواهیم بود.

وی درباره وضع گازرسانی در کشور گفت: وضع فشار گاز در کشور خوب است و با توجه به پیش بینی سرما طی روزهای آینده اگر صرفه جویی ها ادامه داشته باشد در همه شهرها خصوصا شهرهای شمالی هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز افزود: خواهش من از مصرف کنندگان این است که اگر در برخی از نقاط انتهایی دچار افت فشار شدند از دست کاری رگولاتورها خودداری کنند و تعداد وسایل گاز سوز خود را به حداقل برسانند در این صورت هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل