بازدید 4383
عبدالرضا مصری در گفت و گو با تابناک؛

هر ائتلافی که به وفاق برسد، پیروز انتخابات است

اینکه ما بخواهیم برای رسیدن به هدف، بر الفاظ و لغات تمرکز کنیم، به نتیجه نخواهد رسید. گروه ها بیش از هر چیز، باید خط و ربط خود را مشخص کنند و منشور ارائه دهند؛ حال می خواهند حزب باشند یا جبهه، یا تشکل و یا هر چیز دیگر، چون برای مردم برنامه و نتیجه اهمیت دارد.
کد خبر: ۶۶۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 04 February 2017
نزدیک شدن به زمان برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، فضای سیاسی کشور را به سمت پویایی و تحرک بیشتر پیش می برد و سرانجامِ برهم کنش جریان ها، احزاب، تشکل ها و چهره های سیاسی در جریان رقابت ها، انتخاباتی است که جهت گیری کلان کشور طی سال های آینده را شکل خواهد داد.

به گزارش «تابناک»؛ این رقابت ها اما مدتی است، در میان جریان های سیاسی شکل گرفته و انتظار می رود، دست کم تا آخرین جمعه دومین ماه بهاری (تا زمان برگزاری انتخابات) ادامه داشته باشد.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: با نزدیک شدن به انتخابات، احزاب و گروه های سیاسی فعالیت های خود را افزایش داده و هر چه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم، شاهد رشد احزاب جدید در کشور خواهیم شد.

این نماینده مجلس گفت: اصولگریان نیز از این قاعده جدا نیستند. آنان نیز در حال شکل دادن تشکیلات جدیدی در ساختار خودشان هستند؛ اما باید دید این تشکل ها چه میزان می توانند در پایان و نتیجه نهایی مؤثر باشند. البته این موضوع ربطی به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارد، بلکه از بین این دو جبهه مشخص در کشور، هر کدام که بتواند به یک وفاق کامل برسد، موفق خواهد بود.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: اینکه ما بخواهیم برای رسیدن به هدف، بر الفاظ و لغات تمرکز کنیم، به نتیجه نخواهد رسید. گروه ها بیش از هر چیز، باید خط و ربط خود را مشخص کنند و منشور ارائه دهند؛ حال می خواهند حزب باشند یا جبهه، یا تشکل و یا هر چیز دیگر، چون برای مردم برنامه و نتیجه اهمیت دارد.

وی همچنین افزود: اگر می خواهند ائتلاف جدیدی تشکیل دهند، باید منشور جدیدی ارائه دهند، زیرا تشکل هایی که تشکیل داده یا می خواهند تشکیل دهند، بر مبنای آن است و پایبند به آن هستند، نه پایبند یک عنوان یا شکل و یا یک اسم، چون معنای این تشکیلات محتوایی است و کسی روی اسم تأکید ندارد.

این نماینده گفت: این منشور باید در بر گیرنده نقاط قوت و دیدگاه های جبهه یا تشکیلاتی باشد که شکل گرفته است؛ حال شاید این گروه، اصلاح طلب باشد یا اصولگرا که البته در کل ماجرا تغییر نمی کند.

وی یادآور شد: متأسفانه در ایران، این جبهه ها نیستند که نقش فراگیر دارند، بلکه تشکل ها با توجه به اینکه در زمان انتخابات شکل می گیرند، بر اساس شخصیت ها شکل می گیرند و جناح ها بر اساس افرادی که وارد انتخابات می شوند، دور وی جمع می شوند و در نهایت شخص محور می شود، که گاهی این شخص حتی ممکن است عضو هیچ یکی از این جناح ها نیز نباشد.

وی افزود: اما جریان ها بعد از این که افراد مشخص شدند، بنا بر دیدگاه های وی از او حمایت می کنند و در آینده نیز همین افراد تشکیل یک حزب جدید را می دهند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: گویا مهم ترین چیز در اوضاع کنونی، وفاق است. شاید در جبهه اصولگرایی افرادی تفکرات بسیار تندی داشته باشند و کسانی هم باشند که کمی معتدل فکر کنند که هیچ یک از اینها یکدیگر را قبول ندارند و یا مورد مشابه آن در جریان اصلاح طلبی باشد و حتی اگر به کسی بگویند که مشارکتی هستی به وی بر بخورد. منظور من این است که باید چهارچوب ها تعیین شود و بر اساس این چهارچوب به وفاق مشترک برسند.

وی ادامه داد: اگر هدف انتخابات است که مطمئا نتیجه ای نخواهند گرفت و بعد از انتخابات هر کس راه خود را خواهد رفت؛ اما اگر هدف کار تشکیلاتی برای کشور است، می توانند در انتخابات هم باشند و به نتیجه مطلوب هم برسند و یا آنقدر تأثیرگذار باشند که جو جامعه را نیز تحت تأثیر قرار دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار