بازدید 5395

نامه چهار میلیون امضایی به ترامپ

کد خبر: ۶۶۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 01 February 2017
'آواز' (Avaaz) نهاد مدنی مستقر در آمریکا که نامه سرگشاده ای خطاب به دونالد ترامپ در ارتباط با ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا بر روی تارنمای خود قرارداده، تاکنون نزدیک به چهار میلیون و هفتصد هزار امضا به صورت آنلاین از سراسر جهان بدست آورده است.

به گزارش ایرنا متن نامه نهاد مدنی 'آواز' Avaaz خطاب به دونالد ترامپ بدین شرح است:

«آقای ترامپ عزیز، عظمت و تشخص اینگونه نیست.
 
(مردم) جهان؛ هراس آفرینی، انزجار و تعصب شما را بر نمی تابد و آن را رد می کند. ما حمایت شما از شکنجه، فراخوان شما برای جنایت روا داشتن بر غیرنظامیان، تمایل و ترغیب کلی شما در خشونت را رد می کنیم.

ما بدنام کردن زنان، مسلمانان، مکزیکی تبارها و میلیون ها انسان دیگری که مانند شما نیستند، همانند شما سخن نمی گویند و همانند شما عبادت نمی کنند، را رد می کنیم.
درمواجهه با هراس آفرینی شما، ما شفقت را برمی گزینیم. به جای شنیدن سخنان مایوسانه شما، ما امید را برمی گزینیم و در مقابل جهل شما، ما درک و فهم را برمی گزینیم.

در پایان این نامه آمده است: بعنوان شهروندان جهان، ما درکنار یکدیگر در مقابل آتش جدایی که برافروخته اید، می ایستیم.»
 
بر امضاکنندگان این نامه که هر فرد می تواند نام خود را به صورت آنلاین در پایین آن بیافزاید، هر ثانیه اضافه می شود.
 
شمار امضا کنندگان این نامه تا لحظه مخابره این خبر به چهارمیلیون و 692هزار و 999 امضا رسیده است.

ابتکار سازمان مدنی Avaaz در قرار دادن این نامه خطاب به دونالد ترامپ از سوی مردم جهان بر روی تارنمای خود، توسط نشریه انگلیسی 'ایندیپندنت' و شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' نیز پوشش داده شد.
 
ایندیپندنت در مورد این نامه نوشت: بیش از چهارمیلیون نفر از مردم جهان در نامه ای سرگشاده خطاب به ترامپ در ارتباط با فرمان ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا، آن را امضا کردند.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز با 'اما رابی ساچز' (Emma Ruby Sachs) معاون این نهاد مدنی به گفت و گو پرداخت.
 
معاون Avaaz درخصوص این نامه گفت: جمعه گذشته و درپی اعلام فرمان مهاجرتی ترامپ این نامه بر روی سایت قرار گرفت و تصور نمی کردیم که چنین استقبالی از آن شود.

رابی ساچز افزود: در پی اقدام ترامپ نیاز به نوعی اقدام منسجم علیه وی بود. این نامه یک فراخوان برای ساختن یک جنبش بود و میلیون ها نفر از مردم جهان می گویند ما در کنار هم ایستاده ایم و مایل نیستیم به سیاست های گذشته که منجر به جدایی می شود بازگردیم.

رئیس جمهوری جدید آمریکا که 13 روز از دوران حضور وی در کاخ سفید می گذرد؛ جمعه گذشته برابر با 8 بهمن ماه (27 ژانویه ) فرمانی را صادر کرد که بر مبنای آن ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به مدت 90 روز به خاک آمریکا ممنوع شد.
 
این اقدام وی علاوه بر اینکه اعتراضات جدی مردم آمریکا و تعدادی از کشورهای دیگر را به همراه داشت، با اعتراض و مخالفت مقامات آمریکایی و اروپایی هم رو به رو شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار