بازدید 3247

آزمایش موشکی، بازی تکراری و سیاسی آمریکا علیه ایران

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: طرح موضوع آزمایش موشکی ایران یک بازی تکراری از سوی کشورهایی مانند آمریکا است و تنها این اظهارات و ادعاها رویکرد سیاسی دارد و این مسائل را می توان در راستای فضاسازی ها و گزافه گویی ها ترامپ در دوران انتخابات تفسیر کرد.
کد خبر: ۶۶۲۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 01 February 2017
جهانبخش محبی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به فضاسازی جدید کشورهای غربی درباره آزمایش موشکی جدید ایران و مغایرت این آزمایش با قطعنامه 2231 شورای امنیت، گفت: به طور حتم مسئله آزمایش های موشکی از سوی جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی با توافق هسته ای ندارد و کشورهای غربی مکررا در مذاکرات هسته ای به این مسئله اذعان کردند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی حتی بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و اظهارات مقامات غربی به تمام تعهدات خود در راستای برجام عمل کرده و این کشورهای 1+5 هستد که تعهداتشان تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: طرح موضوع آزمایش موشکی ایران یک بازی تکراری از سوی کشورهایی مانند آمریکا است و تنها این اظهارات و ادعاها رویکرد سیاسی دارد و این مسائل را می توان در راستای فضاسازی ها و گزافه گویی ها ترامپ در دوران انتخابات تفسیر کرد.

محبی نیا ادامه داد: مسئله مغایرت آزمایش های موشکی ایران با قطعنامه 2231 شورای امنیت یک ادعای واهی است، زیرا هیچ کدام از موشک های تولید شده در ایران برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، تصریح کرد: آمریکایی ها پس از آن که مشاهده کردند که ایران به تمام تعهداتش در راستای برجام عمل کرد، به دنبال آن بودند که موضوع جدیدی را علیه کشورمان مطرح کنند، که آزمایش موشکی یکی از این مسائل است که با هدف افزایش فشارهای سیاسی بر جمهوری اسلامی مطرح شده است.

شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" مدعی شده است که یک مقام آمریکایی اعلام کرده که ایران روز یک شنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.که این آزمایش در نزدیکی شهر سمنان در 225 کیلومتری تهران انجام شد.

بر اساس این گزارش، در این آزمایش یک موشک بالستیک میان برد شلیک شده که قبل از انفجار مسافتی حدود 966 کیلومتر طی کرده است.

شب گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های اخیر درباره آزمایش موشکی ایران، نشست اضطراری تشکیل داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل