بازدید 7114
۱

مردمی که از سفر لذت نمی‌برند

کد خبر: ۶۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 01 February 2017
یکی از گردشگران حرفه ای کشورمان با اشاره به اینکه ایرانی‌ها به دلیل کمبود امکانات در مجاورت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی از سفرهای داخلی لذت نمی‌برند و سلایق همه اعضای یگ خانواده نیز دیده نمی‌شود، به ضعف‌های گردشگری داخلی پرداخت.

به گزارش تسنیم، «منصور ضابطیان» که شهرت عمده او به خاطر اجرا و تهیه کنندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی چون "وکیل محله، باغچه مینو، سمت خدا، بیت الغزل، خدا همین نزدیکیست، آنچه می‌بینیم آنچه هست، مردم ایران سلام، فرش واژه، جغرافیای فریاد، نقره، رادیو هفت، روزی روزگاری و صدبرگ بوده، یک وجهه مارکوپولویی نیز دارد که آن نیز بر می‌گردد به سفرهای متعددی که وی به کشورهای دنیا از جمله فرانسه، اسپانیا، لبنان، هندوستان، ایتالیا، اتریش، کوبا، ارمنستان، کره جنوبی، آمریکا و ... داشته و تجربیات ارزنده ای در حوزه‌های گردشگری کسب کرده است.

گردشگران معمولی در سفرهای داخلی استراحت و تفریح نمی‌کنند

در این رابطه ضابطیان با واکاوی یکی از ضعف گردشگری داخلی و عدم لذت بردن مردم از سفر به تسنیم عنوان می‌کند: مقوله هزینه‌های گران در ایران سفر شاید مهم باشد ولی یک از مهمترین دلایل سفر برای گردشگران معمولی استراحت، تفریح و ریلکس شدن است، ولی متاسفانه در خیلی از شهرهای کشورمان به هیچ عنوان چنین امکاناتی وجود ندارد.

کیلومترها سفر بدون خوش گذراندن

وی ادامه می‌دهد: بنابراین وقتی افراد کیلومترها سفر می‌کنند انتظار دارند که در یک سایت دیدنی و منطقه گردشگری یک جای نیز برای استراحت و نوشیدن قهوه یا غذای خوشمزه ای باشد و یا بتوانند از فضای مجاور آن سایت دیدنی، عکس‌های نیز به یادگار بگیرند و تمام سفر صرف یک بازدید نشود که متاسفانه اکثر مکان‌های تاریخی، فرهنگی و دیدنی کشور برای توریست‌ها و مردم ما چنین امکاناتی را برای خوش گذراندن آنها وجود ندارد.

سلایق تمام اعضای خانواده ایرانی در سفرهای داخلی دیده نمی‌شود

ضابطیان به مصداقی در این باره اشاره می‌کند و می‌گوید: مثلاً گروهی یا خانواده‌ای می‌خواهند به شهر تاریخی نراق رفته و از غار "چال نخجیر" بازدید کنند، مثلا همه این خانواده که به یک اندازه نمی‌تواند از این سفر لذت ببرد و شاید مادر خانواده سلایق دیگری داشته باشد بنابراین باید در مجاورت چنین غار دیدنی و منحصربه فردی امکاناتی فراهم شده باشد تا دیگر اعضای خانواده نیز حداقل 50 درصد از این سفر لذت برده و به آنها نیز خوش بگذرد و فقط آن سفر به یک بازدید صرف خلاصه نشود.

کسی نباید به دلیل کم درآمدی از سفر محروم شود

وی ادامه می‌دهد: در سفرهای داخلی مردم به حواشی و مسیر سفر توجه نمی‌کنند و از طرفی نیز نباید افراد به دلیل درآمد پایین از سفر کردن محروم شود، مثلاً در ایران برای اقامت باید هزینه زیادی برای هتل خوب و 5 ستاره پرداخت کرد کما اینکه معتقدم هتل های 5 ستاره ایران به مانند هتل های 5 ستاره دنیا کیفیت ندارند ولی با این وجود برای همین هتل‌های 5 ستاره باید پول زیادی هزینه کنید در حالیکه در کشورهای دیگر امکانات یک هتل 4 و 5 ستاره با یک هاستل (اقامتگاه‌های ارزان قیمت) فرقی نمی‌کند، یعنی امکانات یکی است ولی تنوع کمتر و لوکس نیست، به طور مثال اگر هتل 5 ستاره در منوی غذای خود صدها پیشنهاد دارد ولی در هاستل 10 منوی غذای وجود دارد ولی تمیزی ملفحه یک اقامتگاه‌ ارزان با یک هتل چند ستاره فرقی نمی‌کند و این باعث می‌شود مردم به دلیل درآمد کم از سفر محروم نشوند.

پند گرفتن از قوطی‌های یک و 5 یورویی آب میوه در اروپا

ضابطیان به مصادیق مرتبط دیگری نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: در بسیاری از کشورهای اروپایی یک قوطی آب میوه در حدود 4 تا 5 یورو قیمت دارد و مسلماً هر کسی توانایی خرید با این قیمت را ندارد، به خاطر همین قوطی‌های آب میوه دیگری با قیمت یک و در نهایت دو یورو تولید و عرضه می‌شود که محتوای آب میوه آن هیچ فرقی با قوطی آب میوه 5 یورویی ندارد و فقط بسته بندی آن شیک‌تر است، بنابراین یک گردشگر از مصرف آب میوه نیز محروم نمی‌شود.

وی در نهایت به فراهم شدن امکانات تفریحی و استراحتگاهی در مجاورت سایت‌های دیدنی و مکان‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین تعریف بسته‌های متعدد سفر با تنوع‌های مختلف برای هر نوع سلایقی جهت لذت بردن مردم از سفرهای داخلی تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امکانات گردشگری در ایران صفر است . برای همین هم مردم ما اکثراً در صورت داشتن امکانات مالی برای گردشگری خارج از ایران را انتخاب می کنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر