بازدید 4310

آمریکایی‌ها در معرض اعتیاد به بوتاکس

کد خبر: ۶۶۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 01 February 2017
نتایج مطالعه انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ تعداد زنانی که در این کشور بوتاکس انجام داده‌اند افزایش ۴۱ درصدی داشته است.

به گزارش ایسنا، نتایج این بررسی در مورد تزریق بوتاکس با هدف زیبایی در آمریکا حاکیست برخی از زنان در این کشور به این جراحی نوعی اعتیاد پیدا کرده‌اند.

تعداد زنان ۱۹ تا ۳۴ ساله که این عمل زیبایی را داشته‌اند از سال ۲۰۱۱ افزایش ۴۱ درصدی داشته است. همچنین مردان هم تمایل فزاینده‌ای به این عمل زیبایی پیدا کرده‌اند.

بسیاری از زنان جوان به دلیل توصیه‌های پزشکان پوست مبنی بر تاثیر داروی مورد استفاده در بوتاکس برای جلوگیری از شکل گرفتن چین و چروک پوستی به انجام آن متقاعد می‌شوند. هر چند مشکل این است که تاثیر بوتاکس تنها برای مدت چهار تا شش ماه طول می‌کشد و مجددا مشاهده می‌شود خطوطی روی پوست ظاهر می‌شود.

بوتاکس در سال ۲۰۰۲ برای استفاده زیبایی مورد تایید قرار گرفت و ۱۱ میلیون آمریکایی برای هر جلسه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار پرداخت کرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، در حالیکه داروهای مورد استفاده در بوتاکس تا حدود زیادی بی‌خطر هستند اما با عوارض جانبی همچون تاری دید، افتادگی پلک‌ها همراه است و برخی از زنان معتقدند پس از بوتاکس دچار سردرد شده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل