بازدید 2856

سازمان ملل، عربستان را در موضع انفعالی قرار دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: گسترش فعالیت و نقش آفرینی نهادهایی مانند سازمان ملل، رفتار و عملکرد سعودی ها در عرصه منطقه به ویژه بحران یمن را تحت تأثیر قرار می دهد و آن ها مجبور به اتخاذ مواضع انفعالی در این حوزه می شوند.
کد خبر: ۶۶۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 01 February 2017
محمد محمودی شاه‌نشین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به گزارش اخیر مقامات سازمان ملل درباره ارتکاب جنایت جنگی از سوی عربستان در عرصه جنگ یمن، گفت: اظهارات و گزارشهای اخیر کارشناسان سازمان ملل نمایانگر وسعت و حجم بالای کشتار مسلمانان و مردم مظلوم یمن به دست سعودی ها است.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از نهادهای بین المللی تحت نفوذ مالی عربستان هستند و آن ها به خاطر این مسائل قادر به اظهار نظر و موضع گیری علیه این کشور نیستند، حال وضعیت یمن آنقدر بحرانی شده که این سازمان های خنثی نیز اقدام به موضع گیری کرده اند.

وی افزود: به طور حتم گسترش فعالیت و نقش آفرینی نهادهایی مانند سازمان ملل، رفتار و عملکرد سعودی ها در عرصه منطقه به ویژه بحران یمن را تحت تأثیر قرار می دهد و آن ها مجبور به اتخاذ مواضع انفعالی در این حوزه می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: البته به نظر من با توجه به روابط عربستان و آمریکا و تأثیرگذاری ایالات متحده بر سازمان ملل، امیدی به موفقیت این سازمان در مدیریت سعودی ها نیست.

محمودی شاه‌نشین تصریح کرد: اخیرا آمریکا بازی جدیدی را علیه سازمان ملل به راه انداخته که به نظر می رسد مقامات این کشور با این گونه اقدامات به دنبال مدیریت سازمان ملل برای پیش برد اهداف این کشور در مناطق مختلف جهان هستند، که قطعا یکی از مناطق بسیار مهم، خاورمیانه محسوب می شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، ادامه داد: در شرایط کنونی مردم منطقه نسبت به رفتارهای خصمانه سعودی ها نگران هستند، زیرا امروز عربستان یکی از ارکان بروز بحران های تروریستی و جنگ در منطقه تبدیل شده است.

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی که به شورای امنیت داده شده، تأکید کردند که آن‌ها به تحقیقات درباره ۱۰ حمله ائتلاف عربی بین مارس تا اکتبر گذشته پرداختند که در جریان آن بیش از ۲۹۰ غیرنظامی از جمله ۱۰۰ کودک و زن کشته شده بودند.

در این گزارش آمده است: کمیته کارشناسان به این نتیجه رسید که این حملات هوایی اهداف نظامی مشروع را در هشت حمله از ۱۰ حمله مذکور هدف قرار نداده است و برخی از این حملات را تقریبا می‌توان جنایت جنگی دانست./

پایان پیام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر