بازدید 3266

وضعیت اهواز در گرد و غبار ضعف مدیران را نمایان کرد

نماینده اهواز در مجلس با اشاره به شرایطی که روز شنبه به دنبال وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز ایجاد شد، گفت: بروز چنین شرایطی در خور و شان مردم نبود. این وضعیت یک ضعف اساسی در مدیران استان را نمایان کرد؛ چنین وضعیتی حتی در کشورهای عقب‌مانده و بحران‌زده هم رخ نمی دهد.
کد خبر: ۶۶۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 31 January 2017
علی ساری اظهار کرد: پس از طوفان گرد و خاک در روز جمعه هفته گذشته که غلظت گرد و خاک به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید، شاهد قطعی آب، برق و تلفن در اهواز بودیم. در صورتی‌که با پیش‌بینی درست و به‌ موقع  جلوگیری از بروز چنین وضعیتی امکان‌پذیر بود.

وی افزود: متاسفانه با گذشت چندین سال از بروز پدیده گرد و خاک، کماکان برخی دستگاه‌ها از آمادگی کافی جهت مدیریت این شرایط را ندارند و فاقد پیش‌بینی صحیح از اتفاقات احتمالی هستند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آن‌چه که در روزهای اخیر بر سختی‌ها و رنج‌های مردم افزود، ضعف مدیریتی دستگاه‌های مربوطه استان بود. بی‌برنامگی مدیران اجرایی در این شرایط، وضعیت سختی برای مردم ایجاد کرد و موجب سردرگمی شهروندان شد و بروز چنین وضعیتی از سوی دستگاه‌های اجرایی انتظار نمی‌رفت.

نماینده مردم اهواز با انتقاد از عدم اطلاع رسانی درست و به‌موقع به مردم اهواز در خصوص اعلام تعطیلی مدارس و .. در روزهای اخیر، تصریح کرد: پس از فروکش ‌کردن طوفان شدید گرد و خاک در روز جمعه، با وجود شرایط نامناسبی که در مدارس شهر ایجاد شده بود، روز شنبه برای مدارس تعطیل اعلام نشد.

ساری ادامه داد: از ساعات اولیه بامداد روز شنبه نیز برق شهر قطع شد؛ بنابراین انتظار می‌رفت که تعطیلی مدارس به‌موقع به مردم اطلاع‌رسانی شود اما در نهایت تاسف شاهد بودیم که در نوبت صبح مدرسه‌ای تعطیل نبود و پس از ساعاتی تعطیلی مدارس با تاخیر اعلام شد و این وضعیت  اوج بی‌نظمی بود که موجب نگرانی و آشفتگی مردم شد.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه باید توان تصمیم‌گیری درست در شرایط حساس و بحرانی را داشته باشند. از سوی دیگر هر دستگاه باید طبق وظایف و اختیارات خود آمادگی لازم در این شرایط داشته و از قبل پیش‌بینی‌هایی را در نظر بگیرد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بررسی دقیق قطع همزمان آب، برق، شبکه تلفن همراه و تعطیلی مراکز خدمات‌رسان در اهواز در روز شنبه، تصریح کرد: بسیار تاسف‌انگیز است که با قطع برق، آب مصرفی هم قطع شود. شرکت آبفا باید تجیهزات لازم و دستگاه‌های تولید برق در تصفیه خانه‌ها و مراکز خود را داشته باشد، نه اینکه مردم در جستجوی آب در شهر سردرگم باشند. چنین وضعیتی به هیچ وجه زیبنده نیست.

ساری ادامه داد: وضعیت روز شنبه اهواز به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. اگر مدیری در راس دستگاهی قرار دارد باید تمام مسئولت را تقبل کند. بنابراین مدیران این سازمان ها باید در خصوص این وضعیت پاسخگو باشند. اگر مدیریی توانایی لازم را ندارد باید کناره‌گیری کند تا موجب رنج و وارد شدن سختی به مردم نشود.

وی گفت: بروز چنین شرایطی در خور و شان مردم نبود. این وضعیت یک ضعف اساسی در مدیران استان را نمایان کرد. چنین وضعیتی حتی در کشورهای عقب‌مانده و بحران‌زده هم رخ نمی دهد. باید از مردم عذرخواهی کرد و به دنبال اصلاح وضعیت در خوزستان باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس