بازدید 2703

فعالیت موشکی ایران قابل مذاکره نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: اتهام زنی و بهانه گیری به راهبرد اصلی آمریکایی ها مبدل شده تا با اتکا به آن بتوانند سیاست های خصمانه خود علیه ایران را عملیاتی کنند، بنابر این طرح اتهاماتی مانند آزمایش موشکی مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ یک ادعای واهی و بی پایه و اساس است.
کد خبر: ۶۶۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 31 January 2017
محمدابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به ادعای رسانه های غربی درباره آزمایش موشکی جدید ایران و مغایرت این آزمایش با قطعنامه 2231 شورای امنیت، گفت: آمریکایی ها و غربی ها فکر می کردند که می توانند با اهرمی مانند توافق هسته ای، رفتار و عملکرد ایران در مسائل دیگری مانند فعالیت های موشکی را تغییر دهند، اما این موضوعات کاملا از هم تفکیک شده بوده و حوزه نظامی و دفاعی کشور بر اساس نقشه راهبردی تقویت می شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اتهام زنی و بهانه گیری به راهبرد اصلی آمریکایی ها مبدل شده تا با اتکا به آن بتوانند سیاست های خصمانه خود علیه ایران را عملیاتی کنند، بنابر این طرح اتهاماتی مانند آزمایش موشکی مغایر با قطعنامه 2231 یک ادعای واهی و بی پایه و اساس است.

رضایی افزود: غربی ها به دنبال آن هستند که با ایجاد فضای غبارآلود علیه ایران، عملا جمهوری اسلامی را وادار به قبول خواسته های این کشورها و حضور در پای میز مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه حوزه موشکی و دفاعی، خط قرمز جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: به طور حتم حوزه دفاعی یکی از نقاط قوت کشورمان محسوب شده و ما بارها اعلام کردیم که مسائل دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دکترین نظامی و موشکی کشورمان دفاعی و راهبردی است و جمهوری اسلامی در این راهبرد به دنبال ساخت و استفاده از تسلیحات هسته ای نیست، اما قطعا صنعت دفاعی و موشکی ایران رای دفاع از کشور هیچ وقت متوقف نخواهد شد.

شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" مدعی شده است که یک مقام آمریکایی اعلام کرده که ایران روز یک شنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است.که این آزمایش در نزدیکی شهر سمنان در 225 کیلومتری تهران انجام شد.

بر اساس این گزارش، در این آزمایش یک موشک بالستیک میان برد شلیک شده که قبل از انفجار مسافتی حدود 966 کیلومتر طی کرده است.

حال بر اساس اخبار واصله، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی گزارش‌های اخیر درباره آزمایش موشکی ایران، نشست اضطراری تشکیل می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی