بازدید 2801

فرانسه سرمایه گذاری در ایران را دو برابر کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صدور ویزا نیاز ایران نیست، بهتر است فرانسوی ها سرمایه گذاری و روابط بانکی با ایران را دو برابر کنند.
کد خبر: ۶۶۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 31 January 2017
محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش دو برابری صدور ویزا برای ایران از سوی کشور فرانسه اظهار داشت: ایران مشکل روادید به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه نداریم که اکنون وزیر خارجه فرانسه چنین وعده ای به ما داده است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: عمده مسئله ایران در شرایط کنونی به موضوعات اقتصادی بر می گردد، فرانسوی ها اگر سرمایه گذاری شان را دو برابر کنند و ارتباط بین بانکی  بزرگ را افزایش دهند به نفع ایران است، ما مشکل آنچنانی برای دریافت ویزای فرانسه نداشتیم.

وی گفت: البته به نظر می رسد طرح افزایش دو برابری صدور ویزا برای ایرانی ها از سوی فرانسه، نمادین سیاسی است که نشان دهند اقدامات ترامپ را قبول ندارند.

جمالی نوبندگانی تاکیدکرد: کاری که ترامپ کرد تبعیض نژادی نوین است و اقدامی غیر متمدنانه از کشور مدعی تمدن بود. هیچ کشور و سیستمی دستور اخیر ترامپ برای ممنوعیت صدور ویزا برای هفت کشور را نپذیرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اروپا و فرانسه بتوانند در اموراتی که تاثیر گذار هستند پای کار بیایند.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیرگذاری اقدامات ترامپ بر روابط اروپا و آمریکا گفت: اروپا و آمریکا در استراژیک مشترک هستند اما در تاکتیک ها اختلاف نظر دارند چرا که قدرت اثرگذاری آمریکا در اروپا به دلیل نفوذ اقتصادی در کشورهای مختلف بسیار زیاد است بنابراین چنین اقداماتی تاثیر منفی بر روابط اروپا و آمریکا نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل