بازدید 2444
در آستانه بازگشایی نماد در بورس منتشر شد؛

اطلاعیه شفاف سازی یک بانک در سامانه کدال

بانک تجارت به عنوان دومین بانک مشمول اصل ۴۴ که از اواخر تیرماه شاهد بسته شدن نماد بود، آماده بازگشایی شد.
کد خبر: ۶۶۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 31 January 2017
بانک تجارت به عنوان دومین بانک مشمول اصل ۴۴ که از اواخر تیرماه شاهد بسته شدن نماد بود، آماده بازگشایی شد.

به گزارش مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک تجارت جهت بازگشایی نماد در بورس اطلاعات زیر را در  سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت بانک تجارت از ۳۰ تیر ۹۵، این بانک برای شفاف سازی صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ و ۳۰اسفند ۹۵ اقدام کرده است.

۱- شرکت، صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ (حسابرسی شده) خود را در ۱۶ مرداد ۹۵ در سامانه کدال منتشر کرده است که مطابق آن سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ به مبلغ ۱۳۲ ریال (با سرمایه ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال) محقق شده بود.

۲- مجوز بانک مرکزی درباره صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ به آن شرکت ارائه شد که براساس آن، اعمال ذخایر مد نظر بانک مرکزی، به کاهش سود خالص سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ از مبلغ ۶ هزار و ۴۹ میلیارد ریال سود به مبلغ ۳۰ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال زیان منجر شده است.

۳- با توجه به این موارد به شرکت اعلام شد نسبت به تکمیل اطلاع‌رسانی خود مطابق با مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان و تعیین تکلیف ذخایر مدنظر بانک مرکزی درخصوص صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ آن بانک اقدام کند.

۴- پس از ارائه مدارک تکمیلی شرکت، مجوز اصلاح شده بانک مرکزی به شرکت ارسال شد.  بر این اساس، قرار شد ذخایری به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۴ میلیارد ریال در صورت های مالی سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ شرکت اعمال شود. همچنین مقرر شد مدارک کافی درباره ۱۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال سود و وجه التزام تاخیر تأدیه دین شناسایی شده مطالبات از دولت، که در سال گذشته در دفاتر شرکت به ثبت رسیده است، تا پایان سال ۹۵ به بانک مرکزی ارائه شود.

۵- شرکت هم اظهارنظر حسابرس مستقل نسبت به پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ براساس عملکرد واقعی دوره ۶ ماهه، صورت های مالی میان دوره‌ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۵ و پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ بر اساس عملکرد واقعی دوره ۹ ماهه خود را در سامانه کدال منتشر کرد.

زیان هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ و پیش‌بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ با سرمایه ۴۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، به ترتیب به مبلغ ۱۰۴ ریال و ۹۳ ریال زیان اعلام شده است. در عین حال، با اعمال ذخایر مد نظر بانک مرکزی در صورت های مالی شرکت و سایر تعدیلات سالانه در ۹ ماهه ابتدای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵، زیان انباشته بانک در تاریخ ۲۹ اسفند ۹۴ به مبلغ ۴ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال (۱۰۶ ریال زیان به ازای هر سهم) و ۳۰ آذر ۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال زیان (۲۷۰ ریال زیان به ازای هر سهم) ارائه ‌شده‌ است.

۶- شرکت در روز ۱۱ بهمن خطاب به سهامداران توضیحاتی در خصوص دلایل تاخیر در افشا اطلاعات و پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۵ ارائه کرده ‌است.

۷- مطابق مجوز بانک مرکزی، تحقق ۱۲ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال از سود و وجه التزام تاخیر تأدیه دین مطالبات از دولت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۴ منوط به تعیین تکلیف موارد مذکور حداکثر تا پایان سال ۹۵ خواهد بود.

مطابق اطلاعات پیش‌بینی سود (زیان) هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ براساس عملکرد واقعی دوره ۹ ماهه، درصد پوشش زیان خالص بانک در ۹ ماهه منتهی به ۳۰ اذر ۹۵ به میزان ۱۷۶ درصد زیان پیش‌بینی شده است.   به ‌نظر می‌ رسد تحقق پیش ‌بینی منوط به تحقق سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها است.

آنگونه که سازمان بورس عنوان کرده، تاکنون مدارکی مبنی بر امکان تحقق سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاریها به سازمان بورس ارائه نشده ‌است. همچنین قسمتی از سود حاصل از فروش سرمایه‌ گذاری ها مربوط به سود حاصل از فروش سهام شرکت معدنی و تولیدی مهر اصل (از شرکت های فرعی شرکت سرمایه‌ گذاری ایرانیان) است که اطلاعات شرکت مذکور در اختیار این سازمان قرار نگرفته ‌است و در صورت تحقق، تحت سرفصل سود حاصل از سرمایه‌گذاری ها شناسایی خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر