بازدید 10719
۳

طلای کاخ اردوغان جنجال ساز شد!

کد خبر: ۶۶۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 31 January 2017
در پی ملاقات نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور ترکیه، "طلای کاخ اردوغان" در شبکه های اجتماعی جنجال برانگیخت.

به گزارش العالم "لورا کانسبرگ" خبرنگار سیاسی شبکه "بی.بی.سی" که در سفر "ترزا می" به آنکارا، او را همراهی می کرد، در صفحۀ تویتر خود نوشت: "در کاخ اردوغان، مقادیر زیادی طلا وجود دارد".
 
این توییتِ خبرنگار بی.بی.سی موجی از واکنش ها را در شبکه های اجتماعی ترکیه سبب شد.
 
مسئولان دولت ترکیه و فعالان طرفدار دولت، به جریان سازی ضد خبرنگار بی بی سی پرداختند و او را کانون انتقادات و طنزنوشته های خود کردند و توییتِ او را "ادعایی نادرست" خواندند.
 
"ابراهیم کالن" سخنگوی کاخ ریاست جمهوری ترکیه، اظهارات کانسبرگ را "نشانۀ سطحِ پایینِ دانشِ او در عرصۀ خبرنگاری" دانست و گفت: در کاخ ریاست جمهوری، طلا وجود ندارد و آن چه او نوشته است، نشان می دهد که مفهوم اطلاع رسانی در ذهن او در سطح بسیار پایینی است".
 
"رجب آقداغ" وزیر بهداشت ترکیه نیز در همین راستا، عکسی از خود هنگام بازدید از یک ساختمان منتشر کرد. او در این عکس، کفشی طلایی رنگ به پا داشت. آقداغ زیر این عکس نوشت: "لورا، نکند این کفش طلایی مرا دیده ای؟"
 
"مصطفی دمر" رئیس منطقه الفاتح در شهر استانبول نیز در صفحۀ تویتر خود عکسی از "خلیج شاخ طلایی" در استانبول منتشر کرد و نوشت: اینجا را نگاه کن، خلیج شاخ طلایی!.. طلای واقعی !!"
 
"ملیح کوکشک" شهردار آنکارا نیز در صفحۀ تویتر خود نوشت: "خبرنگار بی.بی.سی مستحق دریافت جایزۀ احمق ترین خبرنگارِ سال است".
 
در پی هجمۀ همه جانبۀ مسئولان ترکیه ضد لورا کانسبرگ، او عکسی از تعدادی از آسانسورهای کاخ ریاست جمهوری ترکیه منتشر کرد و نوشت: این آسانسورها از طلا ساخته شده اند.
 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، پیش از این نیز آماج این گونه انتقادات قرار گرفته بود و آن هنگامی بود که به کاخ ریاست جمهوری در آنکارا نقل مکان کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳
خخخخخ خوب قهوه ای کردن بی بی سی ملعون رو.
وجود طلا در کاخ ریاست جمهوری چیزی نیست که بتوان آن را کتمان کرد اگه بود هیچوقت انکار نمی شد. چون روزانه دهها نفر از جمله خبرنکگاران و عکاس ها به آنجا رفت و آمد دارند و بالاخره معلوم میشه.
نکند پول همان 18 میلیارد دلار ماست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر