بازدید 7123
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در جلسه پرسش و پاسخ با کارگران خبرداد:

افتتاح پایانه صادراتی ایرانول در بندرامام خمینی(ره)

کد خبر: ۶۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ 31 January 2017
مدیرعامل شرکت نفت ایرانول از افتتاح پایانه صادراتی ایرانول به زودی در بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

مهندس عیسی اسحاقی با بیان این خبر در جلسه پرسش و پاسخ با کارکنان که همزمان با آغاز دهه مبارک فجر برگزار شد، ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ساخت پایانه صادراتی ایرانول در ماهشهر روند خوبی را طی می کند و انشااله ظرف ماههای آینده مخازن 25 هزار تنی ایرانول در ماهشهر افتتاح که با بهره برداری از این پایانه صادراتی ، بازار صادرات محصولات را در راستای کسب سود بیشتر بهتر میتوان مدیریت کرد.

مهندس اسحاقی که در جمع کارکنان صحبت می کرد، از تولید روغن دریایی در آینده ای نزدیک با همکاری یک برند خارجی در ایران نیز خبر داد  و گفت: در این زمینه رایزنی ها برای تولید روغن دریایی با یک برند خارجی و مشارکت شرکت های داخلی در آبادان انجام شده است و در این راستا توافق های اولیه انجام و به دنبال اجرایی کردن توافق و تولید روغن دریایی برای نخستین بار در کشور توسط یک شرکت معتبر تولید روغن دریایی خارجی در ایران هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد یک شرکت خارجی را برای جذب سرمایه گذاری و تولید روغن های گروه 2 و 3 در آبادان دریافت و موضوع در هیات مدیره مطرح و موافقت هیات مدیره را برای جذب سرمایه گذاری برای پالایشگاه آبادان دریافت کرده ایم.

مهندس اسحاقی در ادامه به برخی از پروژه ها و برنامه های انجام شده در شرکت طی سال گذشته اشاره کرد و گفت:  از مهمترين پرو‍ژه هايي كه در اين مدت صورت گرفته مي توان به تعمیرات اساسی (اورهال) واحدهای پی دی ای تار و هایدروفینیشینگ پس از 18 سال و واحد فورفورال پس از 9 سال ، توسعه و نوسازي روغن سازي پالايشگاه آبادان در بخش بلندینگ بریم پس از 35 سال ، حل و فصل و ترخیص چـهار عدد فیلترهای مربوط به پروژه تولید واکس کم روغن پس از 3 سال و نصب آنها به منظور کاهش روغن اسلک وکس و افزایش تولید روغن پایه، راه اندازی  انبارهای جوادالائمه (ع)، ثامن الائمه 1، 2 و 3  و کاهش هزینه های جاری و تعیین تکلیف و تحویل کارخانه حشره کش پرکنی پس از 10 سال اشاره كرد.

وی اضافه کرد: به طور کلی در طول دو سال گذشته بیش از 20 پروژه در پالایشگاه آبادان اجرا شده است  که به طور مثال می توان به بازسازی ساختمان اتاق های کنترل واحد عملیات، تکمیل ساختمان واحد آزمایشگاه ، انجام فاز یک تا چهار ترمیم خطوط پرکنی محصول، بازسازی سقف استراکچر سوله مظروف سازی ، بازسازی و تجهیز کانکس HSE و تکمیل و تجهیز ساختمان سوله تعمیرات و موارد دیگر اشاره کرد.

مهندس اسحاقی درادامه به میزان فروش شرکت اشاره کرد و افزود:  در سال گذشته با فروش 610 هزار تن رکورد فروش مقداری را از اول تاسیس ایرانول تاکنون شکستیم  و در 10 ماهه اول سالجاری با 480 هزار تن فروش توانستیم در راستای افزایش سهم بازار و کاهش چشمگیر خام فروشی گام برداریم .وی خاطرنشان کرد:در سالی که به عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری شد با کاهش 25 درصدی  خام فروشی ما توانستیم در 10 ماهه بیش از 100 میلیون لیتر محصول نهایی بفروشیم.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول همچنین گفت: در حال تدوین استراتژی 1404 ایرانول هستیم تا با تصویب این استراتژی در هیات مدیره با برنامه محوری کارها را انجام دهیم.مهندس اسحاقی در ادامه در مورد ترخیص و نصب چهار عدد فیلتر از گمرگ نیزگفت : با رایزنی های انجام شده توانستیم این  فیلترها را ترخیص کنیم که برای واحد موم زدائی این چهار فیلتر نصب و فاز اول آن  در اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد:  با بهره برداری از این پروژه روغن موجود در اسلک وکس تولیدی به زیر 3 درصد کاهش وکیفیت اسلک وکس بهتر می شود و سالانه حدود 11 میلیون لیتر روغن پایه به روغن پایه ایرانول اضافه می شود که سود مناسبی هم از ناحیه فروش اسلک وکس با کیفیت و هم از ناحیه 11 میلیون لیتر روغن پایه نصیب ایرانول می شود.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول در مورد نخستین روغن پایه گیاهی کشور که توسط ایرانول تولید شده است، نیز گفت: این روغن موتور که در ارديبهشت ماه امسال در جمع عاملین فروش کشور رونمایی شد به دلیل کاهش آلودگی هوا (محیط زیست)، و کاهش مصرف سوخت توانست گام مهمی در صرفه جویی و صیانت از منابع تجدیدناپذیر کشور بردارد.
وی اضافه کرد:  این محصول تمامی تائیدیه های مورد نیاز را اخذ نموده و با توجه به جدیدالورود بودن به بازار مصرف با استقبال گسترده ای مواجه شده است. مي توان گفت این روغن موتور در تمامی خودروهای تولید داخلی قابل استفاده می باشد.

مهندس اسحاقی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری فضایی در حدود 18 هزار متر مربع به فضای انبارش مسقف  شرکت نفت ایرانول افزوده شد ، تصریح کرد:  این امر علاوه بر کاهش هزینه های جاری شامل  اجاره فضای انبار با افزایش امکان نگهداری محصول نهایی و جلوگیری از خام فروشی توانسته سود مناسبی را نیز نصیب شرکت نفت ایرانول کند.
وی در ادامه نیز گفت: استقلال یوتیلیتی پالایشگاه های آبادان و تهران نیز از دیگر پروژه هایی است که  با راه اندازی یوتیلیتی این دو پالایشگاه علاوه بر استقلال ، هزینه های سر بار شرکت کاهش چشمگیری خواهد داشت . وی در پایان به کلیه سوالات کارگران پاسخ داد و مورد تشویق و تایید کارگران قرار گرفت .


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر