بازدید 3168

خالق بازی پک من در 91 سالگی درگذشت

ماسایا ناکامورا خالق بازی محبوب پک من در سن 91 سالگی درگذشت. وی در سال 1955 با تاسیس شرکت نامکو بازی های ویدئویی محبوبی را خلق کرد.
کد خبر: ۶۶۲۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 31 January 2017
ماسایا ناکامورا خالق بازی محبوب پک من در سن 91 سالگی درگذشت. وی در سال 1955 با تاسیس شرکت نامکو بازی های ویدئویی محبوبی را خلق کرد.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، بازی پک من که در دهه 80 میلادی طراحی و عرضه شد برای بسیاری از کاربران رایانه ها خاطره انگیز است و بسیاری از ایرانیان نیز جز طرفداران بازی یاد شده محسوب می شوند.در این بازی کاربران باید جلوی خورده شدن شخصیت های بازی توسط یک کاراکتر مهاجم که انها را می بلعد بگیرند.

بازی یاد شده بعد از عرضه گوشی های هوشمند نیز محبوبیت خود را حفظ کرد و نسخه اندرویدی و iOS آن نیز عرضه شد. کیفیت گرافیکی بازی یاد شده نیز در چهار دهه اخیر بسیار ارتقا یافته است.

ماسایا ناکامورا پایه گذار و طراح دهها بازی رایانه ای محبوب بود. اولین تلاش شرکت نامکو در زمینه تولید بازی های ویدئویی در دهه 60 میلادی رخ داد. این شرکت در سال 2005 پس از ادغام در شرکتی به نام Bandai ، نام Bandai Namco را برای خود برگزید و در توکیو اولین مجموعه خدمات بازی واقعیت مجازی را ارائه داد.

ناکامورا در تمام مدت زندگی خود در شرکتی که تاسیس کرده بود مشغول کار بود و مشاغل عالی مدیریتی آن را در اختیار داشت. به علت درخواست خانواده جزییاتی در مورد علت و مرگ وی ارائه نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل