بازدید 1406

بلومبرگ: نگرانی از ترامپ، خبری خوش برای طلا

به نوشته بلومبرگ، نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ، بهای طلا را به گونه‌ای کم‌سابقه افزایش داده است.
کد خبر: ۶۶۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 31 January 2017
به نوشته بلومبرگ، نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های دونالد ترامپ، بهای طلا را به گونه‌ای کم‌سابقه افزایش داده است.

العالم- بلومبرگ در مطلبی نوشت: بهای طلا دوباره از 1200 دلار در ازای هر انس فراتر رفت و در آستانه تجربه کردن بهترین ماه خود از ژوئن سال گذشته قرار گرفته است. نگرانی‌ها در خصوص سیاست‌های ترامپ، سرمایه‌گذاران را به تکاپوی یافتن پناهگاهی امن انداخته است.


بهای طلا در ماه ژانویه سال جاری میلادی (31 روز گذشته) حدود 5 درصد افزایش یافته و تا حدودی نزول 13 درصدی 3 ماه پایانی سال گذشته را – که به دلیل رشد بازارهای سرمایه رخ داد – جبران کرد. تصمیم روز دوشنبه (دیروز) ترامپ در خصوص برکناری «سلی ییتس»، دادستان کل موقت آمریکا نیز به نگرانی‌های بیشتر سرمایه‌گذاران دامن زده است. ترامپ این تصمیم را در پی امتناع «ییتس» از پذیرش منع ورود اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا اتخاذ کرد.
ترامپ در نخستین هفته حضورش در کاخ سفید، آمریکا را از پیمان دو سوی اقیانوس آرام – که 12 کشور در آن حضور دارند و باراک اوباما برای امضای آن سالها وقت صرف کرد – بیرون برد.

وی همچنین از عزمش برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داد و روابط فیمابین را به بدترین سطح در سالیان اخیر تنزل داد. در کنار همه این مسائل، احتمال افزایش نرخ بهره به اوج‌گیری بهای طلا منجر شده است.


بهای جهانی طلا برای تحویل آنی، روز سه‌شنبه با 0.6 درصد افزایش به 1203 دلار و 15 سنت رسید.


همچنین ارزش دلار در برابر مجموعه‌ای از ارزهای مهم در ماه ژانویه 2.1 درصد کاهش یافت که از ماه مارس سال گذشته یک رکورد محسوب می‌شود. کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به دارایی‌های متعلق به آمریکا در پی اعمال سیاست‌های حمایتی ترامپ، یکی از مهمترین دلایل نزول ارزش دلار محسوب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی