بازدید 2946

وزیرکشور: اصل مهم کنونی حل مشکل اقتصادی است

کد خبر: ۶۶۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 31 January 2017
وزیر کشور گفت: اصل مهم در شرایط کنونی حل یکی از مشکلات ریشه ای، تاریخی و ساختاری در کشور یعنی مشکل اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» شامگاه دوشنبه در نشست کارگروه منطقه سه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در بم افزود: نتوانسته ایم متناسب با رشد اقتصادی و تحولات علمی اقتصادی دنیا پیش برویم و دولت ها در داخل که باید از این فرصت ها استفاده می کردند نتوانستند این مهم را محقق کنند.
 
وی بیان کرد: نبود اعتماد به جوانان و مردم، توجه و وابستگی جدی به کانون های اقتصادی دنیا، نقد فروشی و نقد خوردن، اقتصاد ما را به اقتصادی ضعیف تبدیل کرده است و پس از جنگ و تحریم ها که امکان رویارویی جدی را در عرصه اقتصادی به ما نمی داد، اکنون فرصتی است که در این حوزه وارد شویم.
 
وی گفت: امروز در حالی به مرحله رقابتی رسیده ایم که در سخت ترین شرایط رقابتی هستیم و در حوزه اقتصادی موفق می شویم.
 
وزیر کشور تصریح کرد: ایران ظرفیت های زیادی دارد که اگر بتوانیم قوانین و مقررات دست و پاگیر و برخی نظامات نامناسب در عرصه سرمایه گذاری و تولید را رفع کرده و تحولات در ساختارهای نوین تولید را در عرصه اقتصاد مقاومتی محقق کنیم، دستاورهای بسیار خوبی را کسب می کنیم.
 
وی افزود: برای رسیدن به موفقیت در عرصه اقتصاد مقاومتی و تداوم موفقیت ها در سایر حوزه ها کاملا مهیا هستیم و نسخه شفابخش و کامل اقتصاد بیمار و رنجور ایران اقتصاد مقاومتی است.
رحمانی فضلی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جایگاه طبیب بیمار مزمن اقتصادی کشور هستند و نباید تمایلات، تجربه های غلط و رسوبات ذهنی نامناسب باعث شود که نظرات ایشان را کامل اجرا نکنیم.
 
وی اظهار کرد: رهبری می فرمایند اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان باشد و این یک اصل مهم است زیرا بدون توجه به این اصل، صنایع از حوزه انتفاعی خارج می شوند.
 
وی افزود: در این مقطع از انقلاب، رسالت بزرگ ما تداوم اقتصاد مقاومتی و تداوم فعالیت و کوشش در حوزه های تولیدی است و مردم کرمان در این عرصه خوب درخشیده اند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه رتبه استان کرمان در عرصه اقتصاد مقاومتی، رتبه بالایی است گفت: نوآوری ها، خلاقیت ها، ابتکارات، انسجام، وحدت داخلی، تقسیم کار و جدیت مسئولان استان کرمان موجب شده که وضعیت بسیار خوبی قرار داشته باشید و باید تلاش کنید این روند ادامه یابد و این الگویی برای سایر استان هاست.
 
وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آب در استان کرمان می تواند الگویی در سراسر کشور باشد گفت: مدیریت ارشد در استان کرمان فعال، با انگیزه و ایثارگرانه کارها را دنبال می کند و اکثر استانها در مسیر تحقق اقتصاد مقاومی با درجات مختلف کار می کنند و یقین بدانید این امر را به مقصد می رسانیم و این اراده رهبری، دولت نظام و مردم است.
 
وزیر کشور تاکید کرد: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی در نگاه رهبری، برون گرایی است و باید از ظرفیت های بیرونی کشور برای توسعه اقتصادی نیز استفاده کنیم.
 
وی درون گرایی و مردم محوری را از دیگر شاخص های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در واگذاری امور به مردم با سرعت خوب اقدام نکرده ایم و دولت، رهبری و مجلس بر اجرای خصوصی سازی و اصل 44 تاکید ویژه می کنند اما برخی ساختارها، نظامات، عادات و برخی صلاح ها زمینه ای را ایجاب می کند که سرعت آنگونه که رئیس جمهوری و رهبری می خواهند نیست.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد عرصه شوند خلاقیت نیز وارد می شود، ادامه داد: مدیر دولتی نمی تواند جور یک ملت را بکشد و مدیر دولتی باید زیرساخت ها را فراهم کند.
وی بر اصل عدالت محوری در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: این موضوع با گوشت، پوست و استخوان ما عجین است زیرا نبود تعادل و توازن و وجود نابرابری را می فهمیم و این مناطق در محرومیت هستند و ظلم و جور تاریخی شده و در این رابطه کشور ضرر کرده است.
 
وی بیان کرد: ده ها هزار میلیارد تومان ظرفیت سرمایه گذاری در مناطق محروم است و باید ساز و کارهایی فراهم شود تا سرمایه ها به این مناطق سوق داده شود.
 
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش از انقلاب اسلامی ایران به عنوان حرکتی بزرگ در عرصه بین المللی یاد کرد و گفت: اگر انقلاب، حرکت و نهضتی می خواست در دنیا به وقوع می پیوست باید به شرق یا غرب وابسته می شد، اما امام راحل با ایمان قوی به راه خود، مردم و خداوند متعال با سینه ای فراخ، قلبی شجاع، فکری بلند، دیدی روشن و تکیه بر اراده ملت عظیم توانست این پیروزی را در آن شرایط ظلمانی که در کشور وجود داشت، به پیروزی برساند.
 
وی خاطرنشان کرد: جا دارد که ما این ایام را واقعا ایام عید بزرگ انقلاب بدانیم زیرا شرایط تغییر کرد و افق های جدید برای ما نمایان و استقلال و آزادی برای مردم محقق شد.
رحمانی فضلی گفت: اگر این ایام را جشن می گیریم و آن را عید می پنداریم برای آن است که به امام، شهدا و ملت عزیز خود مدیون هستیم و این یادآوری ها تجدید میثاق و یادآوری تعهدات ماست و باید تلاش کنیم این راه پیموده شده را به مقصد برسانیم.
 
وی اظهار کرد: در این زمان باید سال های بعد از انقلاب را مرور کنیم تا دشمن را بهتر و بیشتر شناخته و اصالت راه خود را بیشتر و بهتر دانسته و ارادت خود به رهبری را بیشتر قدر بدانیم.
وی رهبری امام راحل را موجب پیروزی انقلاب دانست و گفت: رهبری ولی فقیه زمان موجب تداوم انقلاب شده است و بدون تکیه بر عنصر رهبری نمی توانیم انقلاب را در مسیر اصلی آن هدایت و راهنمایی کنیم.
 
وزیر کشور افزود: جمهوری اسلامی در 38 سال گذشته همواره با توطئه دشمن، فشار، تهدید، تطمیع و برنامه ریزی مستمر دشمنان مواجه بود که هر کدام از آنها می توانست یک کشور را نابود کند، اما با رهبری امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن جلوگیری شد.
 
وی رضایتمندی مردم را در تداوم انقلاب بسیار موثر دانست و گفت: با همراهی مردم می توان به روزهای روشن تر رسید.
رحمانی فضلی افزود: تجربه بزرگ موجود در کشور بنیان های مستحکمی برای انقلاب ایجاد کرده که مسر پیش رو را با سرعت و صحت بیشتری طی خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: اکنون در مسائل منطقه ای و بین المللی به راحتی می توان جایگاه ایران را دید زیرا هیچ اتفاقی در منطقه بدون مشورت ایران امکان رخ دادن ندارد و همه ملت های منطقه ایران را به عنوان کشور حامی خود قبول کرده اند و ما در حوزه حمایت های سیاسی در عرصه بین المللی و سیاسی می توانیم نقش آفرین باشیم و هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در عرصه بین المللی نیز یک مولفه تاثیرگذار هستیم، گفت: 37 سال پس از انقلاب رسانه های دشمن به صورت شبانه روزی علیه ایران برنامه ریزی و اقدام کردند اما در نهایت مجبور به مذاکره با ایران شدند.
 
وزیر کشور همچنین یاد آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و گفت: ایشان به حق از ارکان حکومت و نظام اسلامی بودند که با مجاهدت ها و همراهی ها و نیز تفکر خوب سازندگی قبل و بعد از انقلاب همراه امام راحل و رهبری بودند و در هر جایی نگاه کنیم ردپای موثری از ایشان می بینیم.
 
وزیر کشور عصر دوشنبه برای انجام سفری دو روزه به استان کرمان وارد شهرستان بم شد.
کلنگ زنی انتقال گاز به سه شهرستان شرق کرمان، بازدید از روند بازسازی و مرمت ارگ تاریخی بم و افتتاح کارخانه خودروسازی کارمانیا از برنامه های وی در بم بود.
رحمانی فضلی روز دوشنبه در شهر کرمان حضور خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر