بازدید 2959

خیز پاکستان برای افزایش صادرات نارنگی

دولت پاکستان برای اتخاذ یک سیاست جامع جهت افزایش صادرات نارنگی به جمع‌بندی رسیده و برنامه‌های متنوعی برای این منظور در نظر گرفته است.
کد خبر: ۶۶۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 30 January 2017
دولت پاکستان برای اتخاذ یک سیاست جامع جهت افزایش صادرات نارنگی به جمع‌بندی رسیده و برنامه‌های متنوعی برای این منظور در نظر گرفته است.

به گزارش فارس در اسلام‌آباد، دولت پاکستان برای اتخاذ یک سیاست جامع جهت افزایش صادرات نارنگی به جمع‌بندی رسیده و برنامه‌های متنوعی برای این منظور در نظر گرفته است.

به گزارش وزارت صنایع غذایی پاکستان این کشور چهارمین کشور بزرگ تولید کننده نارنگی در جهان است اما به اندازه کافی برای صادرات این محصول تلاش نکرده است.

به گزارش دنیا نیوز، قرار شده برای نگهداری و حفظ کیفیت نارنگی سردخانه‌هایی در سراسر کشور احداث شود.

دولت با اجرای یک برنامه جامع سعی دارد با آموزش افراد متخصص صادرکنندگان را به صادرات نارنگی تشویق کند.

صادرات نارنگی می‌تواند درآمد زیادی برای پاکستان داشته باشد و بخش مهمی از بودجه این کشور را تأمین کند.

چندی پیش سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد برای افزایش صادرات نارنگی با پاکستان همکاری می‌کند.

با توجه به توافقات صورت گرفته با فائو تسهیلات ویژه برای تولید کنندگان(باغ‌داران) و صادر کنندگان نارنگی ارائه خواهد شد که مسیر افزایش صادرات این محصول به کشورهای مختلف را هموار می‌کند.

خرم دستگیر خان در ملاقات با وزیر بازرگانی ایران نیز خواستار برداشته شدن محدودیت واردات نارنگی توسط این کشور شد.

وزیر بازرگانی ایران قول داد اگر تحریم واردات نارنگی به طور کامل برداشته نشود باز هم در سال جاری ایران به مقدار معین نارنگی از پاکستان وارد خواهد کرد.

«کینو» یا نارنگی یکی از محصولات صادراتی مهم پاکستان است که بیش از 150 شرکت تولیدات متنوع این محصول از جمله آب نارنگی و مربا را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کنند.

شهر لاهور مرکز ایالت «پنجاب» مرکز صادرات کینو است.

کینو میوه‌ای مانند نارنگی اما بزرگ‌تر و پر‌آب تر از آن و بسیار شیرین است.

نارنگی پاکستانی یک محصول انحصاری است که به روسیه، امارات متحده عربی، افغانستان، ایران، مالزی، اندونزی و سایر کشورهای دنیا صادر می‌شود و طرفداران زیادی در این کشور‌ها دارد.

نارنگی پاکستانی در انگلیس طرفداران زیادی پیدا کرده است و از بین میوه‌ها، نارنگی و انبه پاکستان جایگاه ویژه‌ای در بازارهای میوه جهان دارند.

بیش از 150 شرکت پاکستانی در صادرات نارنگی فعالیت دارند که محصولات مختلفی از جمله آب نارنگی و مربای نارنگی را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس