بازدید 8563
۱

اولین مقام عربی دیدار کننده با ترامپ

کد خبر: ۶۶۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 30 January 2017
عبدالله دوم شاه اردن روز دوشنبه به واشنگتن سفر می کند که بدین ترتیب اولین مقام از کشوری عربی است که پس از ریاست جمهوری ترامپ به پایتخت امریکا سفر می کند.

به گزارش العالم به نقل از سومریه نیوز قرار است شاه اردن در روزهای آتی با مسئولان کنگره و اعضای مجلس سنا و مسئولان ارشد از جمله جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت وگو کند.

یکی ازمسئولین گفت : انتظار می رود نشستی با ترامپ نیز ترتیب داده شود اما تاکنون هیچ مقام رسمی این موضع را تایید نکرده است.

قرار است شاه اردن با مسئولان ارشد دولت آمریکا درباره نگرانی های کشورش از عقب نشینی نیروهای تروریستی داعش به  جنوب یعنی مرزهای این کشورسخن بگوید.
آمریکا در صدد اخراج تروریست ها از پایگاه اصلی اشان در الرقه واقع در شمال سوریه است.

یک مسئول دیگرنیز گفت : شاه اردن در صدد تشدید حملات علیه گروه تروریستی داعش و تامین منابع بیشتر برای کمک است تا بدین ترتیب تندروها اجازه حرکت به سوی مرزهای اردن را نداشته باشند.

ملک عبدالله که فرمانده سابق عملیات ویژه بود با ترامپ درباره در اولویت داشتن مساله مبارزه با این گروه تندرو هم  رای است و بارها نسبت به خطراتی که کشورش را تهدید می کند هشدار داده زیرا این کشور از غرب با رژیم صهیونیستی ،در شمال با سوریه و در شرق با عراق همسایه است.

اردن از جمله معدود کشورهای عربی است که در بمباران داعش در مناطقی از عراق و سوریه به رهبری آمریکا ، مشارکت داشت.

گفتنی است در اردن نیز گروهک هایی، هوادار داعش هستند اما این کشور به عدم گسترش نقش نظامی خود در کشورهای عربی مجاور تمایل دارد.

در خصوص تماس دونالد ترامپ با رهبران کشورهای عربی باید گفت وی روزیکشنبه نیز با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان سعودی  تماس تلفنی گرفت و طی آن با یکدیگر بر اهمیت تشدید تلاش های مشترک برای  مبارزه با داعش و حمایت از ایجاد مناطق امن در سوریه و یمن توافق کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با این وضع ظاهرا کلک اسد کنده است!!
آمریکا نیرو میبره اردن و از اونجا به سوریه حمله میکنه ضمنا ارتش آزاد سوریه هم کمکش میکنه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار