بازدید 1869

تظاهرات گسترده در رومانی در اعتراض به طرح دولت در تغییر قوانین جزایی

‌ده‌ها هزار رومانیایی در محکومیت طرح دولت مبنی‌ بر عدم مجازات قضایی جرائمی نظیر سوء‌استفاده از قدرت، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.
کد خبر: ۶۶۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 30 January 2017
‌ده‌ها هزار رومانیایی در محکومیت طرح دولت مبنی‌ بر عدم مجازات قضایی جرائمی نظیر سوء‌استفاده از قدرت، در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش فارس، ده‌ها هزار نفر از شهروندان رومانیایی دیرو یکشنبه به رغم سرمای هوا با برگزاری تظاهرات در بخارست پایتخت رومانی و سایر شهرهای این کشور، طرح دولت در خصوص عدم مجازات قضایی جرائمی نظیر سوءاستفاده از قدرت را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این طرح که طی ماه ژانویه جاری از سوی دولت سوسیال-دموکرات رومانی ارائه شده است، مورد انتقاد مقامات این کشور از جمله رئیس جمهور، دادستان کل، دیوان عالی، رئیس دادگاه مبارزه با فساد و انجمن‌های مدافع قانون و دیپلمات‌ها قرار گرفته است.

طبق آمار و ارقام اعلام شده از سوی پلیس رومانی، حدود 50 هزار نفر دیروز در بخارست اقدام به برگزاری تظاهرات ضددولتی کردند که یکی از تظاهرات‌های بزرگ و مهم اخیر در پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

دولت سوسیال دموکرات رومانی دو طرح را بدون ارسال به پارلمان تصویب کرده است که علاوه بر بخشش محکومیت زندان، برای سیاستمداران این کشور که به اتهام فساد مالی و اختلاس به زندان محکوم شده‌اند، امکان نجات از این محکومیت را فراهم می‌کند.

با استناد به این قانون که هفته گذشته به تصویب رسید، حکم رهبر حزب سوسیال دموکرات رومانی نیز که به اتهام اختلاس و تقلب در انتخابات به 2 سال زندان محکوم شده است، اجرا نخواهد شد.

بنابر اعلام شبکه یورونیوز، طبق این دستور دولتی «سورین گریندیانو» نخست‌وزیر رومانی، به استناد این قانون حدود 2500 نفر از زندانیانی که در میان آنها نمایندگان و اعضای احزاب این کشور نیز وجود دارند، به زودی شامل عفو شده و از زندان آزاد خواهند شد.

به گزارش رویترز، تصویب این قانون در حالیست که سوءاستفاده از قدرت موضوع یک سوم پرونده‌های فسادی است که هم‌اکنون در مراجع قضایی رومانی در دست بررسی قرار داشته و باز است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار