بازدید 5774

هشدار ترزا می به اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز

کد خبر: ۶۶۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵ 30 January 2017
نخست‌وزیر بریتانیا مذاکرات دشواری را پیش از آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا با رهبران دولت‌های تفویضی بریتانیا شامل اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز خواهد داشت. ترزا می قرار است به رهبران این مناطق هشدار بدهد که آنها هیچ حق وتویی در روند بریگزیت نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، در بریتانیا، تفویض به اعطای اختیارات قانونی از پارلمان بریتانیا به پارلمان اسکاتلند، مجلس ملی ولز، مجلس ایرلند شمالی و مجلس لندن و هیات‌های اجرایی وابسته به آنها گفته می‌شود. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا قرار است آخرین دور مذاکرات بریگزیت را با رهبران این دولت‌های تفویضی برگزار کند. می به آنها هشدار خواهد داد که این رهبران هیچگونه حق وتویی در روند خروج از اتحادیه اروپا نخواهند داشت.

در حالی که نیکولا استورجن و کاروین جونز، وزیر اول‌های اسکاتلند و ولز تاکید کرده‌اند که نمی‌توانند بریگزیت را بدون عضویت و یا دسترسی کامل به بازار مشترک اتحادیه اروپا بپذیرند، ترزا می به آنها خواهد گفت که این امر ممکن نخواهد بود. ترزا می در اظهاراتی که پیش از دیدار منتشر شد، گفت: ما روی همه مسائل اتفاق‌نظر نداریم اما این بدین معنا نیست که گفت‌وگوهای لازم را انجام نخواهیم داد. امید داریم که بحث و رایزنی‌های بیشتر مثمرثمر باشد.

دیوان عالی بریتانیا هفته گذشته طی حکمی تاکید کرد که قانونگذاران باید به شروع اجرای ماده ۵۰ معاهده لیسبون برای خروج از اتحادیه اروپا رای بدهند. طبق همین حکم، دولت‌های تقویضی بریتانیا حق وتویی در این روند نخواهند داشت. ترزا می گفت: این حکم بدون هیچ تردیدی نشان می‌دهد که روباط با اتحادیه اروپا مساله دولت بریتانیا و پارلمان بریتانیا است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها