بازدید 5966

دستگیری ۱۷۵۸ سارق میراث فرهنگی

کد خبر: ۶۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 30 January 2017
رئیس پلیس یگان حفاظت میراث فرهنگی ناجا، از شناسایی و دستگیری هزار و ۷۵۸ سارق میراث فرهنگی در ۹ ماهه امسال خبر داد.
 
به گزارش مردم سالاری، سردار امیر رحمت‌اللهی در نشست تخصصی فرماندهان، معاونین و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشور، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری میراث فرهنگی هویت ملی ما است. وی گفت: سه موضوع برای این نشست در نظر گرفته شده است، اول استفاده از وسایل الکترونیکی و دوم نقش پذیری مردم و سوم، بررسی نقش یگان حفاظت در ایجاد امنیت در محیط‌های باستانی است.
 
سردار رحمت‌اللهی ادامه داد: بیش از ۳۲ هزار آثار ثبتی داریم که ۲۰ هزار اثر ثبتی غیرمنقول است ۳۱ واحد استانی با اطلاق یگان حفاظت در استان‌ها فعال هستند و ۲۵۳ پایگاه حفاظتی در کشور وجود دارد که در قالب ۲۱۱۹ پرسنل و ۶۶۲ پرسنل اداری فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.
 
رئیس پلیس یگان حفاظت میراث فرهنگی ناجا ادامه داد: مهمترین وظیفه سازمان حفظ و نگهداری است و وظیفه یگان حفاظت هم نگهداری از اموال منقول است. اگر یگان حفاظت اهداف خود را درست انجام بدهند قطعا همه فعالیت‌های سازمان هم محقق می‌شود.
 
سردار رحمت‌اللهی افزود: برجسته‌ترین بخش ماموریت ما جنبه حفاظتی دارد و تعمیم و حفظ نظم و امنیت نمایشگاه‌ها در همه بخش‌ها دنبال می‌شود. وی به جنبه امنبتی فعالیت‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت قانونگذار خوشبختانه جدایمی‌را که در حوزه میراث فرهنگی انجام میشود را در مصادیق جرایم علیه امنیت ملی در نظر گرفته است و حتی شروع به جرم هم در مصادیق جرم در نظر گرفته می‌شود.
 
سردار رحمت‌اللهی ادامه داد: سالانه میلیون‌ها نفر از میراث فرهنگی کشور بازدید می‌کنند و بالطبع ایجاد امنیت محیط‌های فرهنگی و افرادی که از این اماکن بازدید می‌کنند، بسیار مهم است. وی با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه گذشته یگان حفاظت میراث فرهنگی ناجا، گفت: در بخش سازماندهی یک امکانی انجام شد و آمایش سرزمینی پرسنل وظیفه نهایی شد که صرفه‌جویی سه میلیارد تومانی را برای سازمان در بر خواهد داشت.
 
همچنین در طول ۱۰ ماهه گذشته برخی از مدیران ارشد سازمان با توجه به توانایی‌هایی که دارند جذب سازمان شده‌اند تا از توانایی‌های آنها بیشتر استفاده شود. همچنین دو عنوان مراقب آثار تاریخی و کارشناس آثار تاریخی نیز برای پرسنل یگان حفاظت تعریف شده است.
 
وی در ادامه به عملکرد این یگان اشاره کرد و گفت: ۱۷۵۸ نفر از سارقان میراث فرهنگی در ۹ ماهه امسال شناسایی و دستگیر شده اند که از این تعداد ۹۴۹ نفر، با گزارش‌های مردمی‌شناسایی و دستگیر شده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل