بازدید 3781

هشدار قطع برق اهواز با هر بار وقوع گرد و غبار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ‌تا زمانی که از وقوع پدیده گرد و خاک از ریشه و اساس جلوگیری نشود، جلوگیری از قطعی برق در زمان وقوع این پدیده نیز امکان‌پذیر نیست
کد خبر: ۶۶۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 29 January 2017
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ‌تا زمانی که از وقوع پدیده گرد و خاک از ریشه و اساس جلوگیری نشود، جلوگیری از قطعی برق در زمان وقوع این پدیده نیز امکان‌پذیر نیست

به گزارش ایسنا، یدالله حضرتی در جلسه ستاد مدیریت بحران که امروز یکشنبه (10 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ‌از روز جمعه با وقوع پدیده گرد و غبار همراه با وزش باد با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت در روز جمعه هفته گذشته طبیعتا شبکه‌های توزیع برق ما که هوایی هستند، دچار مشکلاتی شدند و برق 9 ایستگاه فوق توزیع قطع شد.

وی ادامه داد: در روز جمعه در مجموع 315 فیدر از حدود 400 فیدر ما به صورت تدریجی قطع شدند که علت آن هم وزش باد و هم گرد و غبار و به ویژه بارش نم نم باران پس از پدیده ریزگردها بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: ‌در حال حاضر لایه‌های غلیظ از گرد و خاک بدنه بیرونی تاسیسات این شرکت را پوشانده و در صورت عدم شست‌وشوی مقرها و ترانس‌های برق و افزایش رطوبت هوا یا بارش جزئی، باز هم مشکل قطعی برق را که دو روز گذشته در اهواز و برخی شهرهای تابعه داشتیم، تجربه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: ‌نزدیک به 13 هزار دستگاه ترانسفورماتور و همچنین تجهیزات حوزه شرکت توزیع نیروی برق اهواز از حالت معمول خارج شده‌اند و لایه‌های گرد و غبار روی این تجهیزات، حالت عایق‌مانند به خود گرفته‌اند. این وضعیت مافوق تصور است و در حال اندازه‌گیری وضعیت آلودگی این تجهیزات هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: به هر حال توانستیم روز جمعه شرایط را عادی کنیم و ساعت 21 جمعه شب، وضعیت برق در تقریبا تمام مناطق اهواز و شهرستان‌های تابعه عادی شد. روز گذشته(شنبه) حجم عملیات کمتر بود زیرا بارش‌ها در شرق اهواز بیشتر بود و تا حدودی خطوط برق را از گرد و غبار شست‌وشو داد و به این علت ایستگاه‌های برق در شرق اهواز مصون از مشکلات قطعی برق بود و قطعی برق تنها در ایستگاه‌های غرب اهواز رخ داد.

حضرتی اظهار کرد:‌ روز گذشته به علت این‌که ایستگاه‌های اصلی برق از مدار خارج بود، عملا نمی‌توانستیم هیچ کاری انجام دهیم و باید منتظر وصل برق ایستگاه‌های فوق توزیع می‌شدیم تا در نهایت قادر به وصل برق سایر خطوط و شبکه‌های شویم. اولین ایستگاهی که وارد مدار شد ایستگاه مهزیار و در ساعت 11:30 صبح بود. با وارد مدار شدن ایستگاه‌های فوق توزیع، برق خطوط ما نیز وصل شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که پدیده گرد و خاک با شدت و غلظتی مانند آن‌چه که در روز جمعه شاهد بودیم، رخ دهد و در مدت یک ساعت غلظت گرد و غبار از 100 میکروگرم در مترمکعب به 10 هزار میکروگرم در متر مکعب برسد، ما واقعا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم زیرا عملا این پدیده کل تجهیزات و شبکه برق شرکت را می‌پوشاند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به روزرسانی تجهیزات این شرکت در سال‌های اخیر گفت: ‌امروزه با معضل ریزگردها شاهد پدیده‌ای هستیم که اصلا و ابدا در هیچ جای دیگری نبوده است؛ با امکانات امروز و استانداردهای کنونی اگر مشکل ریزگردها از ریشه حل نشود، جلوگیری از قطعی برق در زمان وقوع این پدیده امکان‌پذیر نیست. بنابراین راهکاری برای جلوگیری از قطعی برق در زمان وقوع این پدیده وجود ندارد مگر از اساس و ریشه از وقوع پدیده ریزگردها جلوگیری کنیم.

حضرتی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارش جزئی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در اهواز تصریح کرد: ‌در صورت تحقق این پیش‌بینی، شست‌وشوی 13 هزار دستگاه ترانسفورماتور باید انجام شود و نمی‌دانم این‌کار واقعا شدنی است یا نه؟ اگر بنا به بارش نم نم باران باشد راهی به جز قطع کلیه خطوط یکپارچه برق و وصل مجدد این خطوط پس از پایان بارش‌ها نداریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار