بازدید 16572
۶

هند تولید محصولات تراریخته را ممنوع کرد

مدیر عامل انجمن صادرات برنج هندوستان گفت: سیستم کنترل هند جلوی تولید برنج GMO یا تراریخته را گرفته حتی اجازه آزمایش این محصول را در هندوستان نمی‌دهد.
کد خبر: ۶۶۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 29 January 2017
مدیر عامل انجمن صادرات برنج هندوستان گفت: سیستم کنترل هند جلوی تولید برنج GMO یا تراریخته را گرفته حتی اجازه آزمایش این محصول را در هندوستان نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم،‌ سفارت هندوستان در ایران  ظهر امروز برنامه ای در باره  اهمیت مراودات تجاری ایران و کشور مطبوع خود برگزار کرد.

سوراب کومار سفیر این کشور در تهران در ابتدای این مراسم گفت: هندوستان با بیشتر کشورهای جهان مراوده تجاری دارد اما برای دهلی، تهران از جایگاه مهمی برخوردار است. سفر سال گذشته نخست وزیر هند به ایران در جهت بالا بردن سطح تجارت دو کشور بوده است و ما منتظر هستیم تا آقای روحانی رئیس جمهور ایران  نیز به دهلی سفر کند.

وی با ابراز علاقه برای سرمایه گذاری در ایران افزود: چابهار یکی از نقاطی است که ما به دنبال حضور در آنجا هستیم و تاکنون مذاکرات خوبی نیز در این خصوص انجام شده است.

سفیر هندوستان در ایران گفت:  سطح تجارت دو کشور ایران  هندوستان 10 میلیارد دلار است اما  امیدواریم در سال آینده این رقم به 20 میلیارد دلار برسد.
کومار با اشاره به اینکه یکی از عمده‌ترین محصولات صادراتی هند به ایران برنج است تصریح کرد:  علاوه بر برنج محصولات کشاورزی دیگری را نیز می توانیم به ایران صادر کنیم.

وی با بیان اینکه شایعاتی علیه برنج هندی به وجود آمده که همه آنها از اساس کذب است گفت: هزار میلیارد تن در سال، برنج در هندوستان تولید  و به 130 کشور جهان صادر می‌شود.

سفیر هندوستان ادامه داد: میزان آرسنیک برنج‌های هندی پایین‌تر از حد استاندار جهانی است و سرمایه‌گذاری‌ زیادی چه در بخش کشت و چه در بخش ماشین آلات انجام دادیم.

هندوستان جلوی تولید و حتی تحقیق درباره تراریخته‌ها را نیز گرفته است
راجن ساندرسان مدیر عامل انجمن صادرات برنج هندوستان، در مراسمی درباره صادرات برنج هندی به ایران اظهار کرد: سیستم کنترل هند جلوی تولید برنج GMO یا تراریخته را گرفته حتی اجازه آزمایش این محصول را در هندوستان نمی‌دهد.

وی افزود: هر محصول کشاورزی که در هند تولید می‌شود کاملا سالم و طبیعی است و هیچ محصول تراریخته‌ای تولید نمی‌شود.

مدیر عامل انجمن صادرات برنج هندوستان افزود: برنج هندی مانند برنج ایرانی تولید و همان پروسه کشت را طی می‌کند که تمام مراحل آن توسط دولت ایران تایید شده است.

ساندرسان درباره احتمال اختلاط برنج هندی با ایرانی یا پاکستانی گفت: برنج 1121 هندی که به ایران صادر می‌شود به دلیل رنگ خاص خود امکان اختلاط با سایر انواع برنج را ندارد به همین دلیل می‌توان اذعان داشت که کاملا خالص است.

وی یادآور شد برای همکاریهای بیشتر با ایران به دنبال همکاری و تولید مشترک برنج در کشور شما هستیم و تنها قصد صادرات نداریم.

مدیر عامل انجمن صادرات برنج هندوستان همچنین یادآور شد: هندوستان آمادگی کامل برای رفع شایعات موجود مبنی بر بی‌کیفیت بودن این برنج را دارد.

صادرات انبه هندی به ایران

در ادامه این مراسم، سینک رئیس اداره توسعه صادرات محصولات غذایی فرآوری شده و زراعی هندوستان، گفت: هندوستان آمادگی صادرات انبه به ایران را دارد به طوریکه بین دو کشور تفاهمنامه‌ای صورت گرفته است و ایران قصد دارد که برای تحقیق و بازرسی درباره کیفیت انبه هندوستان تیم تحقیقاتی به کشور ما بفرستد.

در ادامه این مراسم، رضا فتح‌علیان معاون تحقیق و توسعه شرکت بازرسی بین‌المللی BSJ درباره واردات برنج از هندوستان، گفت: تمام برنجهایی که از هندوستان و حتی سایر کشورها به ایران صادر می‌شود دارای کد رهگیری هستند و مصرف‌کنندگان می‌توانند محل تولید و کیفیت آن را شناسایی کنند.

وی در پاسخ به سؤال تسنیم درباره احتمال استفاده از الیاف مصنوعی در تولید برخی از برنجهای هندی گفت: استفاده از الیافی غیر برای تولید این محصول باعث افزایش هزینه‌های تولید می‌شود که این امر عملا امکانپذیر نیست.

وی افزود: تبلیغاتی منفی که در رسانه‌ای جمعی درباره برنج هندی می‌شود صرفا اقداماتی در خصوص از بین بردن اعتبار این برنج است.

فتح‌علیان میزان آرسنیک موجود در برنج های هندی را کمتر از حد مجاز دانست و یادآور شد: کالاهایی که از مبادی رسمی وارد ایران می‌شود با اطمینان می‌توان از لحاظ کیفیت آن را تایید کرد.

هند در دوران تحریم‌ها امنیت غذایی ایران را تامین کرد

به حق رئیس هیئت مدیره انجمن وارد کنندگان برنج با اشاره به ممنوعیت واردات این کالا به کشور در سال گذشته گفت:هر ساله در مقطع کاشت ، شاهد افزایش قیمت برنج هستیم که می‌توانیم با مدیریت از حضور افراد سودجو در بازار جلوگیری کنیم و از طرف دیگر با استفاده از کارشناسان تایید در دروازه‌های گمرک کشور کیفیت برنج‌ها را بررسی کنیم.

وی افزود: در نظر داریم با دعوت از کارشناسان سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس از روند تولید  تمام مراحل برنج درکشور هندوستان و  برگزاری نمایشگاهی در تهران این محصول را به مردم معرفی کنیم و امیدواریم همان گونه که هند در دوران تحریم‌ها امنیت غذایی ایران را تامین کرد اکنون نیز سطح همکاری دو کشور بالا برود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ایول به هند ـ
رونوشت به اقای دکتر کلانتری
بهتر بود مى گفتيد "حتي هند هم توليد محصولات تراريخته را ممنوع كرد"
خیلی جالبه هند با این جمعیت از محصولات تراریخته فرار میکنه، کشور ما با این جمعیت به فکر این محصولات کجا اشکال داره به نظرتون، به اختلاس مختلاس که ربطی نداره طبیعتا
چقدر ساده اید. خوب معلوم که سفیرشون این ادعا را میکنه تا شما بیشتر از شون بخرید. قابل توجه شما که از 20 سال پیش به این ور هند تولید محصولات تراریخته رو شروع کرده و تقریبا دیگه هیچ محصول ارگانیکی در هند وجود نداره با توجه به جمعیت و سطح پایین بهداشت. هند براذ مردم خودش هم هیچ ارزشی قائل نیست و مردمش تو فلاکتن.
آقا کلانتری احتمالا اونجا هم یه عده مشکل دار وجود داره ها برو اونها رو هم ارشاد کن
البته چون بازار ایران را از دست داد مجبور به این کار شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر