بازدید 2363

مبارزه با فساد بدون اطلاعات منسجم ممکن نیست

نایب رئیس مجلس گفت: به نظر من نه تنها مسئولان و مقامات کشور بلکه دارایی ها و اموال تمام مردم باید ثبت شود تا فردی نتواند رشوه و حقوق غیرمتعارف بگیرد.
کد خبر: ۶۶۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 29 January 2017
مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران، گفت: قطعا اگر سیستم داده و اطلاعاتی دارایی در کشور مدون و سیستماتیک باشد، هیچ تخلف و فسادی در کشور رخ نمی دهد و می توان به راحتی تمام مسائل و تحرکات در این حوزه را رسیدگی کرد، در شرایط کنونی سیستم اطلاعاتی منسجم و واحدی در کشور وجود ندارد و این مسئله موجب شده که تمام فعالیت ها در همه حوزه ها مبهم باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما نمی توانیم در کشور سازمان مبارزه با فساد ایجاد کنیم، اما اطلاعات درست و کامل در دست وجود نداشته باشد که این مسئله موجب شده که مسئولان به دنبال اطلاعات برگردند، این در حالی است که جست وجو برای دریافت و کسب اطلاعات درباره یک پرونده در شرایط امروز در جهان مرسوم نیست و به راحتی می توان ورودی و خروجی مصارف و هزینه را به صورت برخط و آنلاین در سامانه های مربوطه شناسایی کرد.

وی ادامه داد: وجود اطلاعات آنلاین و منسجم در کشور موجب می شود که دیگر تخلف و فسادی رخ ندهد، دیگر فردی نمی تواند رشوه دریافت کرده و حقوق نجومی بگیرد. در شرایط کنونی بسیار اقدامات و تخلفات هنوز کشف نشده و هر روز شاهدیم که دستگاه قضا خبر از شناسایی یک تخلف جدید می دهد.

پزشکیان گفت: به نظر من نه تنها مسئولان و مقامات کشور بلکه داده ها، اطلاعات، دارایی ها و اموال تمام مردم باید ثبت شود، به طور مثال زمانی که املاک و زمین های یک فرد مشخص شد، دیگر نمی تواند اقدام به زمین خواری و کوه خواری کند.

وی با اشاره به نبود سیستم یکپارچه اطلاعاتی در کشور، افزود: اخیرا من به سازمان دارایی رفتم، در آنجا من خواستم که جزئیات اموال و دارایی هایم را شناسایی و نشان دهند، اما نتیجه این شناسایی نشان داد که اطلاعات دارایی درباره اموال من کافی نیست و تنها 10 درصد از دارایی های من را شناسایی کرد، در صورتی که زندگی من شفاف است و به راحتی می توانند به آن رسیدگی کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: بسیاری قوانین درباره شفاف سازی اطلاعات و داده های اطلاعاتی مالی و دارایی های افراد در کشور وجود دارد، اما بسیاری از آن ها اجرایی نشده است. که عملیاتی شدن آن ها بسیار ضروری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار