بازدید 2715
۱

لغو صدور ویزای اتباع ایرانی نقض صریح برجام است

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: با توجه به مفاد توافق هسته ای، اقدام اخیر ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران، نقض صریح برجام است و آمریکایی ها مدام در حال دامن زدن به بدعهدی های خود در حوزه برجام هستند.
کد خبر: ۶۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱ 29 January 2017
احد آزادی خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش صدور فرمان اجرایی از سوی ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران و چندین کشور منطقه، گفت: قطعا با سوابق و کارنامه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، اقدام اخیر ترامپ نیز قابل پیش بینی بود و هر رئیس جمهوری که به قدرت رسید در روزهای نخست مسئولیتش، موضع گیری تند و خصمانه ای را علیه کشورمان اتخاذ کرد و این مسئله به یک فرهنگ سیاسی در آمریکا تبدیل شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه رویکرد و حس ایران هراسی در آمریکا به یک هنجار و فرهنگ میان مقامات این کشور تبدیل شده، از طرف دیگر نگرانی مقامات این کشور از قدرت معنوی جمهوری اسلامی و انقلاب یک امر غیرقابل انکار است و اقدام اخیر ترامپ نشان داده که عداوت و رویکرد خصمانه آمریکایی ها علیه ایران همچنان پابرجا است و برجام هم نمی تواند این رویکرد آن ها را تغییر دهد.

وی افزود: به نظر من با اقدام اخیر ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران این مسئله دارای اهمیت است که تمام مسئولان و مردم باید توجه ویژه ای به منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب علیه آمریکا داشته باشند، از طرف دیگر قطعا تنها راه ایران در شرایط کنونی در عرصه بین الملل، حمایت از بیداری اسلامی و موج اعتراضات مردمی نسبت به رویکردهای آمریکا و راهبرد قرار دادن اقتصاد مقاومتی است.

آزادی خواه ادامه داد: قطعا با توجه به مفاد توافق هسته ای، اقدام اخیر ترامپ در مورد لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع ایران، نقض صریح برجام است و آمریکایی ها مدام در حال دامن زدن به بدعهدی های خود در حوزه برجام هستند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) فرمان اجرایی بررسی سخت‌گیرانه سوابق مهاجرین به آمریکا را امضا کرد.

بر اساس متن نهایی این فرمان، صدور روادید برای اتباع کشورهای «مضر برای منافع ایالات متحده» به مدت 90 روز تعلیق شده است. این بازه زمانی در پیش‌نویس فرمان 30 روز بود.

هرچند فهرست دقیقی از کشورهای هدف منتشر نشده، اما بر اساس ارجاعات متن به نظر می‌رسد این فرمان شامل حال اتباع دستکم هفت کشور ایران، عراق، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی باشد.

در این فرمان به فهرست «دولت‌های حامی تروریسم»، کشورهایی که «تهدیدی فوق‌العاده» به شمار آمده و آمریکا علیه آن‌ها وضعیت اضطراری اعلام کرده و همچنین کشورهای حاضر در فهرست «کشورها یا مناطق مایه نگرانی» وزارت امنیت داخلی قرار دارند (هفت کشور فوق‌الذکر)، اشاره شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آنوقت آتش زدن پرچم آمریکا و قرار دادن آن در جایی که همه مجبور به رد شدن از روی آن شوند و موشک پرانی با نوشتن تهدید روی آن ، مرگ بر آمریکا ...... این ها چیست ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار