بازدید 21508

شانس اصغر فرهادی برای بردن جایزه اسکار افزایش یافت

وقایع رخ داده برای اصغر فرهادی، کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» این گزاره را پررنگ ساخته که ممکن است وقایع به وقوع پیوسته، شانس فرهادی را برای دریافت دومین جایزه اسکارش افزایش دهد.
کد خبر: ۶۶۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 28 January 2017
شانس اصغر فرهادی برای بردن جایزه اسکار افزایش یافتوقایع رخ داده برای اصغر فرهادی کارگردان فیلم سینمایی «فروشنده» این گزاره را پررنگ ساخته که ممکن است اتفاقات به وقوع پیوسته، شانس فرهادی را برای دریافت دومین جایزه اسکارش افزایش دهد و با توجه به نگاه به شدت ضدترامپ حاکم در هالیوود، فرهادی به عنوان یکی از نشانه های اعتراض به سیاست های ترامپ برنده دومین جایزه اسکار شود و درخششی کم سابقه را در تاریخ این جوایز سینمایی به نام خود ثبت کند.
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه ترانه علیدوستی از حضور در مراسم اسکار برای فیلم «فروشنده» به دلیل ایجاد ممنوعیت ورود برای شهروندان هفت کشور از جمله ایران انصراف داد، این پرسش مطرح شد که آیا فرهادی نیز رویکرد مشابهی را در پیش میگیرد؟ همزمان خبرهایی آمد که حکایت از عدم امکان سفر فرهادی به آمریکا مطابق با دستور اجرایی ترامپ حکایت داشت اما روابط عمومی اصغر فرهادی این موضوع را رد کرد و گفت او به زودی نظرش را اعلام میکند؛ با این حال، در حالی که روابط عمومی دفتر اصغر فرهادی اعلام می‌کند که این فیلم‌ساز سرشناس برای سفر به آمریکا منع قانونی ندارد، یک روزنامه انگلیسی ادعا کرد، شاید اصغر فرهادی نتواند در مراسم اسکار 2017 شرکت کند.

روزنامه انگلیسی «دیلی میلر» نوشت: «با توجه به اینکه «دونالد ترامپ» سفر اتباع چند کشور از جمله هفت کشور اسلامی را به آمریکا به حالت تعلیق درآورده است، این نگرانی وجود دارد که اصغر فرهادی، کارگردان فیلم نامزد اسکار «فروشنده» نتواند در مراسم هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار شرکت کند.» و بدین ترتیب مشخص شد فرهادی با همان مشکلی مواجه است که اکثر ایرانیان فاقد پاسپورت آمریکایی با آن مواجه هستند؛ هرچند احتمالاً دولت آمریکا برای برخی اشخاص نظیر فرهادی استثناهایی قائل می شود.
 
شانس اصغر فرهادی برای بردن جایزه اسکار افزایش یافت
 
در این شرایط  ورایتی گزارش داد، یک سخنگوی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، بامداد یکشنبه به وقت ایران در واکنش‌ به این گزارش‌ها بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است: «آکادمی، صرف نظر از تفاوت‌های ملی، قومی یا مذهبی، دستاوردهای هنر فیلمسازی را که در جستجوی عبور از مرزها و صحبت کردن با تماشاگران در سراسر دنیا است، تجلیل می‌کند. ما به عنوان حامی فیلمسازان – و حقوق همه انسان‌ها – در سراسر جهان، بسیار نگران هستیم که اصغر فرهادی، کارگردان فیلم برنده اسکار "جدایی نادر از سیمین" از ایران، به همراه بازیگران و عوامل فیلم "فروشنده" که امسال نامزد اسکار شده است، به خاطر مذهب یا کشورشان از ورود به کشور منع شوند.»
 
با انتشار این بیانیه می توان تمرکز جریان قدرتمند در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی بر فرهادی را مورد توجه قرار داد؛ جریانی که به لحاظ گرایش سیاسی عمدتاً دموکرات هستند و از تمام توانشان برای پیروزی هیلاری کلینتون در انتخاب استفاده کردند. این جریان به شدت با رویکرد جمهوری خواهان در زمینه های مختلف مخالف است و اکنون در صدر جریان منتقد دولت نوظهور آمریکا قرار دارد. بنابراین اگر به فرهادی توجه ویژه ای شود و داوران پرشمار آکادمی اسکار متاثر از رفتاری که با فرهادی شده، به «فروشنده» رای دهند، نباید تعجب کرد.
 
در صورت رقم خوردن چنین وضعیتی، باید تاکید کرد که احتمال بردن جایزه اسکار توسط اصغر فرهادی نسبت به دوره های پیشین به مراتب افزایش یافته است و این کارگردان ایرانی می تواند یکی از برنده های این کشمکش سیاسی در آمریکا باشد. مراسم اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۲۶ فوریه ۲۰۱۷ (یکشنبه ۸ اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۶
واقعا خود فرهادی متوجه نیست که داره با تحقیر ملت و فرهنگ ایران جایزه میگیره. من که فکر میکنم میدونه ولی خب دنیاست دیگه، دنیا رو نمیشه رها کرد. انگار برای خودمان هم باور شده که اصغر فرهادی واقعا افتخاری برای ماست.
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
بنظرم هنرمندانی مثل آقای فرهادی فقط یادشون باشه چه شعارهای قشنگی در مراسم اسکار دادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
کیهان برازنده تره برات عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
شما بزار ایشون نظرش رو اعلام کنه بعد بیا محاکمش کن. اصلا شما خودت برای خودت افتخارآفرین باش منتظر نباش بقیه بیان برات افتخار آفرینی کنن
کمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
من اینقدر منفی میگرفتم الان تو چکاسلواکی سابق بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
دوس عزیز اصغر فرهادی افتخار کشور و سینمای ایران است و وظیفه فیلمساز نشان دادن کمبود ها و کاستی های یک جامعه اس.شما که فکر میکنی فیلم های فرهای سیاه نمایی هست یا تو ایران زندگی نمیکین یا مبلغی میگیری که نبیی اینجور چیا رو
ع
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
تحقیر؟ کدوم تحقیر؟ طوری برخورد میکنید انگار که توی این جامعه زندگی نمیکنید... البته همفکران شما کلا معتقد هستن باید روی همه زشتی ها سرپوش بزاریم
درست عین وقتی که آشغالهای خونه رو زیر فرش قایم میکنید که کسی نبینه! چشمت رو باز کن دوست من...این واقعیت جامعه هستش..انجامش ندین تا لازم نباشه ازش خجالت بکشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
فکر کنم شما و همفکرانتون معنی تحقیر و افتخار رو برعکس فهمیدین. تحریممون می کنن و علیهمون قطعنامه میدن میگین افتخاره. جایزه میبریم میگیرن تحقیره!!! به نظرم با مراجعه به فرهنگ لغت و تفکر بیشتر، تجدید نظر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
آیا آقای فرهادی میتونه یک فیلم بسازه که هم محتواش به نفع خودمون باشه و هم اسکار بگیره؟
مثلا فیلمی درباره کوروش یا هر حادثه زیبای تاریخی دیگه؟
یا اینکه فقط با موضوعات زرد میتونه نامزد و برنده اسکار باشه؟
خانم ترانه علی دوستی محض اطلاع خوب میدونستند که ایشون تا۹۰روز حق ورود به آمریکا رو ندارند و این به ژست تبلیغاتی بود .
اما این تحلیل که شانس گرفتن جایزه برای فیلم فروشنده بالاتررفته تحلیل زیاد منطقی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
البته شعور هم داشتند و به اصل مسئله اعتراض کردند ولی فرهادی بیانیه سیاسی داد که به قیافه اش نمی خوره
بهتراست اگر هم قصد رفتن ندارند فعلا چیزی اعلام نکنند تا روی انتخاب نهایی اثر گذار نباشد، بعد بیانیه ای مناسب به دوستی بدهند تا در صورت برنده شدن از پشت تریبون از جانب ایشان بخوانند.
این بیشترین تاثیر را دارد
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
روی انتخاب نهایی اثر بگذارد؟ فکر میکنی غرب از روی تلاش ما انتخاب می کند، او از لحاظ اثرات منفی ای که برای معرفی اجتماع ایران در دنیا دارد این فیلم را مد نظر قرار داده.
مگه اسکار سیاسیه که شانس فرهادی با این اتفاق بیشتر بشه؟؟؟

وا!! مگه می شه؟
پس اعتراف میکنید که اسکار سیاسی هست
این بنده خدا فکر میکنه راستی راستی داره اسکارارو درو میکنه. نمیدونه که همش سیاسته. البته شایدم بدونه اما به روش نمیاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
داداش داری اشتباه میزنی . ساقیتو عوض کن .
ترانه خان م عزیز فرمان ترامپ را محکوم کردید خوبه . ولی تحریم نکن . حتما تشریف ببرید. چون اسکار برد خیلی خوبی دارد برای بیان حقاقی از ایران درسطوح جهانی.
الان چطوری به این نتیجه رسیدید که شانس دریافت جایزه زیاد شده؟!
تابناک یه بار میگی شانس کمه، یه بار میگی شانس زیاده، بعد که نتایج نهایی اعلام شد، استناد کنی به پست مربوطه که "همانطور که تابناک پیشبینی کرده بود ..."
آخه درسته این کار؟!
نگران نباشید.
اصغر خان خودیه، راش میدن
متن خبر چه ارتباطی با تیتر داشت؟ شانس فرهادی چطور افزایش یافته؟ میشه توضیح بدید؟
خجالت بکشید.
امیدوارم هنرمندان با اینکار توجه جهان را به این تصمیم افراط گرایانه و ضد هنری ترامپ ، جلب کنند.
اسکار همیشه سیاسی بوده هست خواهد بود
اگر به امریکا برود بی غیرت است
باید بماند تا اگر جایزه را برد بر روی صحنه بگویند که چرا او نیامده !
" تصمیمشان برای حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده رسما اعلام خواهند کرد."

میخاد ببینه اگه راهش میدند بدو بدو بره اگه نه که بیانیه بده که منم نمیرم.

ما کلا همه مون اینجوری هستیم.
تصمیمشان برای حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده رسما اعلام خواهند کرد.
واقعا برای مردمان خودمون متاسفم. وقتی حقایق زندگی در مملکت رو بیان بکنید طبعا باید انتظار داشته باشید که ازتون تقدیر بشه.. نه با قلاده های طلا....
به جای فرهادی بودم فیلم رو از جشنواره خارج میکردم. مگه چقدر ارزش داره جایزه اسکار. یه کمی از خود ترامپ یاد بگیر. دوست نداره بیای داخل کشورش تو هم بگو نمیام.
من که فکر میکنم ترانه لباس مناسب واسه اسکار نداشته که نمیره !!!!!
والله از این خانما هیچی بعید نیست !!!
با سلام
1- این اظهار نظرات حاکی از اهمیت و جایگاه جناب فرهادی در عرصه سینما هست.
2- اهمیت جایزه اسکار در سطح بین المللی بر کسی پوشیده نیست.
3- فکر میکنم در صورتیکه منفی بینان آثار جناب فرهادی را بدون حب یا بغض ملاحظه کنند و تامل کنند احتمالا به واقعیت موضوع بهتر پی خواهند برد.
4- متاسفانه وقتی سیاست در همه چیز مداخله و نظردهی میکند همه چیز سیاسی دیده میشود و درد اصلی اینجاست.
باور کنید نصف اینایی که اینجا کامنت میزارن که اسکار سیاسیه و .. اصلا نمیدونن اسکار چی هست.خوردنیه یا دیدنیه:))
خیلی هم خوبه حقشونه و البته دهن کجی روشنفکران ایرانی به سیاست های غلط دوناد ترامپ. امیدوارن اسکار رو ببرن ایشون حالا چه سیاسی چه غیر سیاسی. من که به جود ایشون و شهاب حسینی و ترانه علی دوستی افتخار می کنم. چون این حرکت ضد فاشیستیه. خنده دار اینه که مردم که خودشون تروریست نمی شن. طبق گفته ترانپ دولتها اونا رو پرورش می دن. ولی مردم از رفتن به اونجا منع می شن ولی مردان سیاسی می تونن برن. والا تروریست زیر سر خود آمریکاست.
واسه چی نظر یک طرف رو نشون میدی؟

نظر منفی هارو نشون بده
اسکار سیاسی است. و این درسته با توجه به آرگو . علاوه براین بهار پارس بازیگر ایرانی فیلم سوئدی مردی به نام اوه هم اجازه حضور ندارد.
شانسش به این خاطر افزایش یافت که دلیل نرفتنش به آمریکا را وجود تندروهای افراطی در ایران دانست درصورتیکه همه ما میدانیم که قانون جدیدی که ترامپ وضع کرده باعث نرفتنش به سرزمین آرزوهایش است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر