بازدید 7912

ناگفته‌های فاجعه پلاسکو به روایت سخنگو

کد خبر: ۶۶۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۰ 29 January 2017
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در برنامه تیتر امشب از ایمن نبودن ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در برنامه تیتر امشب در رابطه با جزییات حادثه پلاسکو اظهار داشت: ایمنی ساختمان پلاسکو نامناسب بود و چیدمان اجناس در راه‌پله‌ها عبور و مرور را برای آتش‌نشانان حاظر در محل حادثه سخت کرده بود و کسبه این مرکز تجاری به علت استفاده از آسانسور از صعب‌العبور بودن این مسیر بی‌خبر بودند.وی افزود: فقط چند دستگاه خاموش‌کننده و سیستم آبرسانی در این ساختمان وجود داشت که جوابگوی امدادرسانی نبود.

* آتش نشانان هیچ اجباری برای به دل آتش زدن ندارند

ملکی ادامه داد: آتش‌نشانان هیچ اجباری برای به دل آتش زدن و نجات جان کسی ندارند چرا که در ابتدا نجات جان خودشان تاکید می‌شود اما آتش‌نشانان، فداکارانه برای نجات جان کسبه‌ها در ساختمان باقی ماندند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: تاکتیک عملیاتی آتش‌نشان‌ها به صورتی بود که حتی چراغ قوه نیروها، اتیکت ها و کوچکترین تجهیزات را به طور دقیق جستجو و پیدا کردیم؛ بنابراین سعی شد در این عملیات احتیاط فدای سرعت نشود.

* پس از گذشت چند روز باید می پذیرفتیم که کسی زیر آوار زنده نمانده است


ملکی بیان کرد: پس از گذشت چند روز از این حادثه، با توجه به نوع آوار، فشردگی، حرارت و آتش که آهن را ذوب کرده بود، باید حقیقت این موضوع که دیگر کسی زیر آوار زنده نمانده است را می پذیرفتیم.

وی افزود: نیروهای ما نگران بودند که هیچ پیکری در زیر این آتش و حرارت باقی نمانده باشد؛ بنابراین هنگامی که پیکرها کشف می شدند، همکاران از اینکه شرمنده خانواده شهدا و هموطنان نشدند، احساس رضایت بهتری داشتند.

* علت وقوع حادثه باید در ابتدا از کشف دلیل آتش سوزی آغاز شود


ملکی تصریح کرد: علت وقوع این حادثه در ابتدا باید از کشف دلیل آتش سوزی آغاز شود که نیروهای کارشناسی می‌توانند با استفاده از تحقیقات میدانی، بررسی‌ها و اسناد گذشته و نمونه‌های آزمایشگاهی به علت اصلی برسند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران عنوان کرد: اطلاعات دقیق مربوط به مراسم تشییع آتش‌نشانان را معاون خدمات شهری اعلام خواهد کرد و بنده تنها در این حد که این مراسم در ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه در مصلی تهران برگزار خواهد شد، اطلاع دارم.

* فریاد بی‌صدای آتش‌نشانان را بشنوید


وی در انتهای صحبت‌های خود افزود: از مسئولان تقاضا داریم که فریاد بی‌صدای آتش‌نشانان را بشنوند چرا که این حرفه هنوز در زمره مشاغل سخت قرار نگرفته و این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بازنگری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی