بازدید 6482

نجات 7 گردشگر در منطقه کوهستانی دزفول

کد خبر: ۶۶۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸ 29 January 2017
معاون مدیر عامل و رئیس جمعیت هلال احمر دزفول گفت: با تلاش امدادگران این جمعیت 7 گردشگر که در ارتفاعات کوهستانی سالن کوه در برف و سرما گرفتار شده بودند نجات یافتند.
 
به گزارش ابتکار، عظیم رضای مرساق افزود: این افراد از عصر چهارشنبه با موتورسیکلت در منطقه حضور داشته و به دلیل سرما و تمام شدن آذوقه توان رفتن به محل امن را نداشته و در برف و کولاک گرفتار شدند.
 
وی با اشاره به نجات جان این 7 گردشگر در عملیاتی در بامداد شنبه از سوی ناجیان جمعیت هلال احمر دزفول اظهار کرد:در پی بروز مشکل برای این گردشگران در هوای سرد منطقه سه نفر از آنان خود را با مشقت به محل کمپ راهداری سالند رسانده و از طریق ماموران راهداری از جمعیت هلال احمر دزفول در خواست کمک کردند.
 
رضای مرساق گفت:در پی این حادثه بامداد شنبه 2 تیم از جمعیت هلال احمر دزفول به وسیله یک دستگاه آمبولانس و خودرو کمک دار با تجهیزات امدادی و مواد غذایی به محل حادثه اعزام شدند.
 
رئیس جمعیت هلال احمر دزفول افزود:تیم های امدادی اعزامی به منطقه کوهستانی بخش شهیون دزفول پس از عبور از مسیرهای کوهستانی و سخت گذر در محل راهداری سالند یکی از گردشگران را به عنوان راهنما با تیم نجات همراه کرده و پس از یک ساعت پیاده روی در برف و سرما چهار نفر دیگر را نجات دادند.
 
وی با بیان اینکه همه 7 گردشگر توسط ناجیان و امدادگران هلال احمر نجات یافته و در سلامت کامل به دزفول منتقل شدند افزود:به دلیل شرایط بد جوی منطقه کوهستانی در صورت دیر رسیدن کمک، خطر سرما و کولاک جان آنان را تهدید می کرد.
 
وی ناجیان جمعیت هلال احمر شرکت کننده در این عملیات امداد را سیدمهدی حجازی فرد ، حسین رهبری فر ، حسین بهاری پور و نوید بهزادی نسب معرفی کرد و گفت: همکاری بسیج منطقه شهیون ، راهداری سالند ، امور عشایر همچنین بخشداری شهیون در این عملیات امدادی قابل تقدیر است. ارتفاعات کوهستانی و سخت گذر کوه سالن در شمال شهر دزفول در بخش شهیون واقع است. بخش شهیون با بیش از 200 روستا و پنج دهستان در شمال دزفول واقع شده و بیش از 15 هزار نفر جمعیت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار