بازدید 2503

آغاز به‌کار رسمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها

کد خبر: ۶۶۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 28 January 2017

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از آغاز فعالیت این دبیرخانه در پنجمین دوره این انتخابات خبر داد.

حسین بحیرایی گفت: دبیرخانه این هیات فعالیت خود را برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کل کشور آغاز کرد و این دبیرخانه تا پایان انتخابات و رسیدگی به شکایات در سال ۹۶ دایر خواهد بود.

دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور افزود: انتخاب پنج عضو اصلی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها آبان ماه گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به رای گذاشته شد. بر اساس قانون، نظارت بر برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی است که نمایندگان آن از طریق رای مستقیم اعضای خانه ملت انتخاب می‌شوند. این هیأت نیز، هیأت‌های عالی استان را انتخاب می‌کند. از پنج عضو هیات مرکزی، سه نفر از کمیسیون شوراها و دو نفر از کمیسیون اصل نود انتخاب می‌شوند.

وی اظهار داشت: بر این اساس نمایندگان مجلس با رای خود؛ محمد محمودی شاه‌نشین، محمد جواد کولیوند و قاسم میرزایی‌نیکو از کمیسیون شوراها و بهرام پارسایی و فرهاد تجری را از کمیسیون اصل نود به عنوان اعضای این هیات انتخاب کردند. همچنین در پی انتخابات داخلی این هیات، محمد محمودی شاه‌نشین به عنوان رئیس، محمدجواد کولیوند در جایگاه نایب‌رئیس و فرهاد تجری به عنوان سخنگوی این هیات منصوب شدند.

انتخابات شوراهای اسلامی کشور ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۹۶، همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل