بازدید 1984

رسانه ترکیه‌ای مدعی آغاز عقب‌نشینی داعش از الباب سوریه شد

یک روزنامه ترکیه‌ای مدعی شد که داعش عقب‌نشینی از شهر الباب در شمال شرق استان حلب را که هفته‌هاست ترکیه نتوانسته با شبه‌نظامیان وابسته به خود واردش شود، آغاز کرده است.
کد خبر: ۶۶۰۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 28 January 2017

فارس - روزنامه حریت ترکیه در وبگاه خبری خود مدعی شد که عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش کار عقب‌نشینی از شهر «الباب» را آغاز کرده است.

شهر الباب در شمال شرق استان حلب در شمال سوریه و تقریبا نزدیک به مرز ترکیه، هفته‌هاست که شاهد تلاش ترکیه و گروههای مسلح تحت الحمایه آن برای بیرون کردن داعش است؛ کاری که ترکیه هنوز از پس آن بر نیامده است.

حریت نوشت که افراد مسلح داعش مواضع خود در شهر الباب را ترک کرده‌اند. این روزنامه به نقل از منابع نظامی ترکیه نوشت که افراد مسلح داعش مراکز فرماندهی خود در روستای «تادف» در جنوب شرق شهر الباب را به جایی دیگر منتقل کرده‌ و آنها در صدد ترک شهر هستند.

ترکیه 24 اوت گذشته (اوایل شهریور) عملیات موسوم به «سپر فرات» را با همراهی برخی گروههای مسلح تحت الحمایه خود در شمال سوریه آغاز کرده اما هنوز موفق نشده است شهر الباب را از اشغال داعش خارج کند.

همزمان با عملیات سپر فرات در شمال شهر الباب، ارتش سوریه نیز پس از یکسره کردن کار تروریست‌ها در شهر حلب، حرکت به سوی الباب را آغاز کرده و هر روز با آزادسازی روستاهای مسیر منتهی به الباب، به این شهر نزدیک‌تر می‌شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار