بازدید 2286

دوران راحتی را با حضور ترامپ نخواهیم داشت

کارشناس مسائل بین‌الملل فرمان ترامپ درباره غربالگری مهاجران ۷ کشور مسلمان را بخشی از حرکت‌هایی ایذایی آمریکا علیه ملت ایران خواند و گفت: دوران راحتی را با حضور ترامپ نخواهیم داشت، ولی نباید در زمین آمریکایی‌ها بازی کنیم.
کد خبر: ۶۶۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 28 January 2017

فارس - نصرت‌الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن درباره امضای فرمان «غربالگری مهاجران از کشورهای مسلمان» توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا که براساس آن صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه، یمن و ایران به مدت 90 روز تعلیق شده، گفت: بحث ما با آمریکا صرفا بحث برجام و هسته‌ای نبوده و ما مشکلات زیادی با آمریکا داریم و طبیعی است قسمت اعظم آن به حساسیت‌های بی حد و بی مورد و سوء‌ظن‌ها و امنیتی کردن سیاست خارجی ایران توسط آمریکا برمی‌گردد.

وی این اقدام ترامپ را بخشی از همان حرکت‌هایی ایذایی خواند که آمریکایی‌ها ادامه خواهند داد و افزود: ممکن بود ما با سیستم دموکرات‌ها از این حساسیت‌ها دور باشیم، ولی با جمهوریخواهان به دلیل گرایششان در سیاست خارجی و دیدگاهشان نسبت به مسائل منطقه، شاید مشکلات بیشتری پیدا کنیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل معتقد است که باید خیلی دقیق و حساس باشیم و سعی کنیم به دام سیستم جمهوریخواهان نیفتیم و حساسیت‌ها را در حد معقول بروز داده و دنبال کنیم.

تاجیک اضافه کرد: اینکه به عکس‌العمل بیفتیم و در زمین آمریکایی‌ها بازی کنیم، شاید خیلی در راستای منافعمان نباشد.

سفیر اسبق ایران در اردن با ذکر این نکته که از این گونه موارد با سیستم آمریکا و مشخصا شخص ترامپ خواهیم داشت، افزود: باید خیلی دقیق و حساب شده رفتار کنیم و به گونه‌ای عکس‌العملی برخورد نکنیم که در دام ترامپ بیفتیم.

وی ادامه داد: باید رفتارمان را براساس یک راهبرد منظم که از الان طراحی کنیم شکل بدهیم، نباید رفتارها و عکس العمل‌ها و یا نوع واکنش‌هایمان به گونه‌ای باشد که دائما سینوسی و زیگزاگی باشد که هر رفتاری ترامپ صورت می‌دهد براساس آن رفتار کنیم. بدانیم با آمریکایی‌ها مشکل داریم و آنها هم با ما مشکل دارند. باید براساس منافع خودمان رفتار کنیم و نه بر اساس رفتارهای آنها.

تاجیک اضافه کرد: باید رفتارمان را براساس راهبردها تنظیم کنیم، نه براساس عکس‌العمل به رفتارهای ترامپ.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اقدام ترامپ و این نوع برخوردها را در شأن مردم ایران ندانست و اظهار داشت: ما با آمریکا چالش سنگین داریم و نباید انتظار داشته باشیم که ترامپ جز این برخورد را داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور قبلی (اوباما) نیز چنین قانونی را امضا کرد، یادآور شد:نباید خیلی از این اقدام ترامپ شوکه شویم، ولی باید برخوردمان تنظیم شده باشد و نباید خوشبین باشیم که همه مسائل‌ ما با ترامپ و آمریکا به دلیل برجام حل شده است.

تاجیک مردم ایران را صلح دوست و با فرهنگ عمیق و تاریخ و تمدن برشمرد که تاکنون هیچ مشکلی در ارتباط با مسائل تروریستی و ... نداشته‌اند و گفت: اعمال محدودیت در صدور ویزا برای ایرانیان از همان فشارهایی است که آمریکا می‌خواهد بر سیستم حکومتی ایران وارد کند و با این برخوردها باعث اذیت و آزار مردم ایران و آن دسته از شهروندان ایرانی که در حال رفت و آمد به این کشور هستند، شود.

سفیر اسبق ایران در اردن ترامپ را فردی تاجرمنش خواند و گفت: از این پس دوران راحتی را با حضور ترامپ نخواهیم داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل