بازدید 5268
۴

آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان رشته IT در ایران

کد خبر: ۶۶۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 28 January 2017
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کارمی‌گوید: به دلیل عدم انطباق بین آموزشهای مرتبط با رشته‌ IT و تقاضای موجود در بازار کار، فارغ التحصیلان این رشته عمدتا بیشترین آمار بیکاری در میان رشته‌های تحصیلی را دارند.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری با تاکید بر ارتقای سطح مهارت دانشجویان رشته IT اظهار کرد: درحال حاضر بین نظام آموزش عالی و نیاز بازار کار تناسب لازم وجود ندارد و نیروهایی که در دانشگاه‌ها در رشته‌های IT فارغ‌التحصیل می‌شوند، از مهارت کافی برخوردار نیستند، از این رو لازم است تا آموزشهای مرتبط با این رشته به تناسب تخصص‌ مورد نیاز بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح مشترکی را با وزارت ارتباطات دنبال می‌کنیم که به موجب آن در حوزه‌های IT و ICT با اولویت فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار اشتغالزایی صورت گیرد که خوشبختانه از محل اجرای طرح در چهار استان کردستان، یزد، مازندران و خوزستان ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و پیش بینی ما برای سال آینده اشتغال ۱۲۰ هزار نفری است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار ادامه داد: در بحث اشتغالزایی پروژه آنچه در کشور وجود دارد، تمرکز بر توسعه زیرساختهایی نظیر سوئیچینگ و فیبر نوری و شبکه مثل اپراتورهای موبایلی است ولی در این طرح، تولید محتوا اضافه شده که ارزش افزوده بالایی دارد و تولید انیمشین، گیم و برنامه نویسی را شامل می شود.

استقبال از بازی ایرانی "شوفر"


وی در ادامه از ایجاد انستیتوی گیم در کردستان به منظور رونق این طرح خبر داد و گفت: حاصل این کار تولید گیمی به نام "شوفر" بوده که هم اکنون در کشورهای اروپایی و آسیایی فروش بسیار خوبی پیدا کرده است.

معاون اشتغال وزیر کار در عین حال ۸۵ درصد اشتغال کشور را مربوط به صنایع خرد و کوچک دانست و گفت: علیرغم آنکه این سهم به ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است متاسفانه در بحث حمایت مالی شاهدیم که فقط ۱۵ درصد منابع بانکی به این بنگاهها تزریق می‌شود.

 منصوری گفت: وام‌هایی که به منظور اشتغالزایی پرداخت می‌شود چون بهره بالایی دارد کارساز نیست لذا معتقدم اشتغال با دادن وام بانکی به دست نمی‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
شما رشته هایی مثل بیوتکنولوژی کشاورزی و زیست شناسی عمومی رو نمیبینین که هیچ جا جذب ندارن؟؟
واقعاً سطح بهترین دانشگاه های ما در حوزه کامپیوتر افتضاح هست
اون چیزی که به ما یاد میدن الفبای کار هم نیست
اون چیز های بیس هم که گفته میشه مال کشورهایی هست که تولید دارند و توی کارخونه ای مثل اینتل به درد می خوره نه ما که فقط وارد کننده و مصرف کننده هستیم
منظور از رشته it چیست در این گزارش

من خودم فارغ التحصیا رشته it هستم.
خیلی جاها فارغ التحصیلان این رشته رو با رشته نرم افزار یا سخت افزرا اشتباه میگیرند.
در صورتی که ماهیت این رشته ، جدا از دو رشته بالا هستش. و هنوز در ساختار ادارت و ارگان های دولتی تعریف درستی از این رشته انجام نشده.
خیلی جه اگهی استخدام منهدس it چاپ میکنند ولی در عمل و کار انتظار یه برنامه نویس مسلط به برنامه های موجود در بازار رو دارند.
وقتی کارانه یک پزشک به راحتی به ۶۰ تا ۸۰ برابر حداقل حقوق ایران میرسه این به این معنی است که ما بخش های دیگر را نابود کرده ایم تا این افراد شاهانه زندگی کنند.

قسمتی از واماندگی صنعتی ما در این چند ساله به خاطر سرازیر شدن بودجه صنعت به بخش سلامت است و شوربختی اینجاست که بخش بزرگ این بودجه بجای هزینه شدن در سلامت مردم به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به جیب پزشکان انتقال داده شده است.
این جملات به معنی نفی زحمات پزشکان نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل