بازدید 4824

پرونده بدهی ایران ایر به دولت رفت

کد خبر: ۶۶۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴ 27 January 2017
معاون شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) از طرح مساله بدهکاری ایران ایر در هیأت دولت خبر داد.

به گزارش مهر، کوروش فتاحی افزود: بدهی ایرلاین ها به شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) حدود ۴۰۰ میلیون دلار است و در این میان ایرلاین های خارجی بدهی چندانی ندارند.

وی افزود: جریان پرداخت در بدهی مهم تر از حجم آن است و ایرلاین های خارجی جریان پرداخت مناسبی دارند اما برخی ایرلاین های داخلی در نحوه پرداخت مشکلاتی دارند و با وجود همکاری شرکت فرودگاه، اقدام مناسبی در این زمینه انجام نمی دهند.

فتاحی اظهار داشت: ایرلاین هایی مانند ایران ایر، هیچگونه جریان پرداختی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نداشته اند و برهمین اساس تمرکز شهر فرودگاهی بر بدهی های ایران ایر است.

به گفته معاون شرکت شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) شرکت هواپیمایی آسمان هم در زمینه پرداخت بدهی ها مشکلاتی دارد اما این شرکت گام مثبتی در این زمینه برداشته و اعتباری را از دولت دریافت کرده تا نسبت به پرداخت بدهی ها، اقدام کند.

وی اضافه کرد: شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) منتظر نتیجه گام های مثبت آسمان است. ایران ایر بلاتکلیف است و هنوز اقدامی برای حل مشکل برنداشته است و برهمین اساس پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شده است تا با اقدامات حقوقی، برخی اماکن مربوطه به ایران ایر به تملک شرکت فرودگاه ها درآید.

فتاحی بیان کرد: شرکت هواپیمایی ایران ایر حامل پرچم جمهوری اسلامی است و در ماه های آینده صاحب تعداد بسیاری هواپیمای نو می شود پس پتانسیل مناسبی برای فعالیت در حوزه هوانوردی دارد و چشم امید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی به این شرکت است.

 معاون شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به راه‌های پیش روی شرکت شهر فرودگاهی برای دریافت بدهی هایش افرود: تلاش می شود مساله بدهی ایران ایر به شهر فرودگاهی در رده های بالاتر همچون هیات دولت مطرح و پیگیری شود تا ایران ایر بتواند همچون گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان