بازدید 4527

آیت‌الله‌مکارم:‌شبکه‌ملی‌فضای‌مجازی‌تقویت‌شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : باید شبکه ملی فضای مجازی تقویت شده و محتوای دینی مناسب به آسانی در دسترس قرار بگیرد.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 26 January 2017
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : باید شبکه ملی فضای مجازی تقویت شده و محتوای دینی مناسب به آسانی در دسترس قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، وی عصر پنجشنبه در دیدار جمعی از مسئولان و بسیجیان سازمان بسیج رسانه کشور اظهار کرد: امروزه نسل جوان و نوجوان کشورمان تحت شدیدترین بمباران تبلیغاتی دشمنان بوده و باید با ترویج آموزه های دینی آنها را از کودکی در برابر این هجمه ها واکسینه کنیم.

وی با بیان این که رسانه ها در جامعه اسلامی، وظایف و رسالت های مهمی برعهده داشته و همواره باید رضایت خداوند متعال را مدنظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروزه رسانه ها بسیار گسترده و متنوع شده و نقش اصلی را برعهده گرفته اند و بعید نیست که در آینده با توسعه و پیشرفت های بیشتری همراه باشند، چراکه حکومت جهانی حضرت ولیعصر(عج) نیازمند رسانه های بسیار قوی است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به قدرت رسانه های غربی، بر ضرورت تقویت رسانه های اسلامی و انقلابی برای مقابله با دشمنان و غلبه بر رسانه های آنها تاکید کرد و گفت: جبهه باطل همواره با نگاه منفعت طلبانه خود، مدافعان حق را در حاشیه قرار داده و در این جهت آزادانه به دروغ، تهمت و فسادانگیزی اقدام می کند.

وی با بیان این که بر اساس آموزه های دینی، مومنان نباید به دلیل جمعیت کمتر از گام نهادن در مسیر حق و حقیقت پشیمان شده و مسیر خود را تغییر دهند، اظهار داشت: همرنگ جماعت شدن کار بسیار نکوهیده ای است، زیرا انسان آزاده باید بر اساس اصولی که پذیرفته است عمل کند و مسلمانان باید همواره به رعایت اصول و ارزش های اسلامی اهتمام داشته باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی دروغ پردازی ها، شایعه پراکنی ها و افشای اسرار در رسانه ها که بر خلاف آموزه های اسلامی است، گفت: برخی رسانه ها که اهداف نامشخصی دارند، شایعاتی را در فضای مجازی علیه افراد گسترش می دهند که شاید راست یا دروغ باشد، اما به هر حال کار بسیار نادرست و ناپسندی است و آبرو و شخصیت مردم باید حفظ شود.

وی با بیان این که برخی از شایعه ها ریشه مذهب را هدف قرار داده و در قرآن کریم نیز پرهیز از شایعه پراکنی مورد تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: امروزه فضاهای مجازی مشکلات بسیاری را در ابعاد گوناگون ایجاد کرده اند و کسانی که به دنبال ترویج فساد هستند، از این فضاها به صورت گسترده استفاده می کنند، در حالی که مقابله با این فضاها کار آسانی نیست.
 
وی در پایان شبهه افکنی دینی و اعتقادی، گسترش مفاسد اخلاقی و اجتماعی و اهانت به مقدسات با کمال وقاحت را از جمله روش های نفوذ فرهنگی دشمنان دانست و گفت: در این شرایط که ابزار گناه و فسادانگیزی به راحتی در اختیار افراد قرار گرفته است، رسالت بسیج رسانه بسیار سنگین تر از گذشته است و در مقابل این هجمه های فرهنگی و اعتقادی نباید حالت انفعالی داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان