بازدید 2984

شعار ترامپ برای مبارزه با داعش عملی نمی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شعار مبارزه با داعش ترامپ عملی نمی شود اما ممکن است همکاری ترامپ و پوتین در این زمینه تاثیر منفی بر روابط ایران و روسیه بگذارد.
کد خبر: ۶۶۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 26 January 2017
محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره توافق تلفنی ترامپ و پوتین در زمینه مبارزه با داعش اظهار داشت: نباید به شعارهای انتخاباتی دوران ریاست جمهوری آمریکا توجه کرد، بسیاری از حرفهایی که در آن بازه زمانی گفته شد عملیاتی نمی شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ برای کسب رای مبارزه با داعش را عنوان کرده بود ادامه داد: اوباما هم در زمان انتخابات ریاست جمهوری گفته بود که زندان گوانتانامو را می بندد اما با گذشت هشت سال از دوران ریاست جمهوری اش دیدیم که توان چنین کاری را ندارد.

وی گفت: بنابراین بعید می دانم که هیات حاکمه آمریکا قصد جدی برای مبارزه با داعش داشته باشد، چرا که نقش پر رنگی در به وجود آوردن تررویست داشتند و مبارزه با آن برخلاف اهدافشان از جمله تغییر نقشه خاورمیانه و تجزیه کشورهای سوریه و عراق است.

این نماینده عنوان کرد: دموکرات ها وجمهوری خواهان آمریکا با وجود اینکه اختلاف های ظاهری بسیاری دارند و در بسیاری از مسائل خلاف هم موضع گیری می کنند اما در استراتژیک حاکمه مشترک هستند که پرورش تروریست یکی از همین استراتژیک ها است.

جمالی نوبندگانی در خصوص روابط ایران و روسیه پس از همکاری ترامپ و پوتین گفت: این احتمال وجود دارد که معاملاتی بین پوتین و ترامپ در خصوص اوکراین و سوریه صورت بگیرد تا مواضع روس ها در مقابل سوریه تغییر کند باید دید این معاملات تا چه اندازه پیش می رود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که روابط کشورها بر اساس منافع آنها تغییر می کند این احتمال وجود دارد که با تغییر منافع روسیه، ارتباط شان با ایران کمرنگ شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل