بازدید 29010
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی:

شورای راهبردی اربعین حسینی تشکیل شد

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر لزوم اعزام کاروانی زائران اربعین حسینی در سال آینده گفت: شورای راهبردی اربعین حسینی تشکیل شد.
کد خبر: ۶۶۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 25 January 2017
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر لزوم اعزام کاروانی زائران اربعین حسینی در سال آینده گفت: شورای راهبردی اربعین حسینی تشکیل شد.

به گزارش تسنیم «پویا»؛ حسین ذوالفقاری عصر امروز در مراسم اختتامیه دومین سوگواره عبرات در وزارت کشور اظهار کرد: امسال در مراسم اربعین حسینی نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار زائر ایرانی حضور پیدا کردند که این عشق و علاقه نشان‌دهنده حماسه‌ای عظیم است.

وی افزود: رفت و بازگشت این تعداد میلیونی از زائران چیزی جز معجزه محسوب نمی‌شود چرا که با هیچ قاعده و برنامه عملی نمی‌توان مشخص کرد که چه تعداد زائر و در چه زمانی اعزام می‌شوند یا به کشورهایشان باز می‌گردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: امسال در مراسم اربعین حسینی به غیر از حضور میلیونی زائران کشورمان، میلیونها نفر از ادیان مختلف و از قاره‌های جهان حضور پیدا کردند که هیچ نظیری برآن نمی‌توان مشاهده کرد.

ذوالفقاری یکپارچگی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام دانست و عنوان کرد: اربعین ظرفیت صلح، دوستی، تحول و رفتار مناسب در جهان را نشان می‌دهد و این مهم بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اربعین حسینی موجب شکست راهبرد اسلام‌هراسی است و این حماسه عظیم می‌تواند موجب شکست مثلث شوم غربی، عربی و عبری شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: هدف اصلی ما باید توسعه و گسترش فرهنگ اربعین باشد البته باید برای آسایش زائران نیز اقداماتی صورت گیرد.

ذوالفقاری از زحمات مردم و مسئولان عراق بابت پذیرایی و ایجاد امنیت قدردانی کرد و گفت: باید بگذاریم تا وحدت و افتخار دائمی میزبانی توسط مردم عراق حفظ شود.

وی به حوادث پیش‌آمده در قبل و بعد از مراسم اربعین اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شاهد امنیت بسیار مناسبی در طول مراسم بودیم و دو حادثه پیش آمده نیز در روزهای قبل و بعد از مراسم اربعین بود و این حوادث تلخ نیز خارج از محدوده تعیین شده  انجام گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی به حضور جمهوری اسلامی ایران در مراسم اشاره کرد و گفت: حضور ما فقط به خاطر آن بود که نذورات را به زائران برسانیم و باری از دوش مردم عراق برداریم که در هر صورت باید این افتخار میزبانی را به مردم این کشور منتسب کرد و از آنها تقدیر می‌کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: ما همیشه بر مردمی بودن مراسم اربعین تاکید داریم و اشخاص، نهادها یا سازمانها نباید به دنبال بالا بردن تابلوی خود باشند؛ هر کس قدمی برمی‌دارد باید در قالب بسیج عمومی و مردمی باشد.

وی با تاکید بر اعزام کاروانی زائران اربعین حسینی در سال آینده گفت: باید فرهنگسازی برای اعزام زائران اربعین حسینی به صورت کاروانی انجام گیرد تا شاهد مدیریت بهتر اعزام‌ها باشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ اعزام گروهی مورد توجه زائران قرار گیرد و این مهم با کار فرهنگی عملیاتی خواهد شد و سازمان حج و زیارت یا نهادهای ذیربط می‌توانند در این رابطه راهگشا باشند.

ذوالفقاری توصیه کرد: مردم کشورمان نیز باید در این مراسم نسبت به سنت‌ها، ارزشها و حساسیت‌های مردم عراق توجیه شوند چرا که شاید در اثر غفلت‌ها رفتارهایی پدید آید که به انسجام ضربه وارد آورد.

وی از تشکیل شورای راهبردی برای اربعین سال آینده خبر داد و گفت: به غیر از ستاد مرکزی اربعین یک شورای راهبردی برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در اربعین سال آینده تعیین شده که نخستین جلسه آن تشکیل خواهد شد و قبل از پایان سال 95 نخستین برنامه‌ریزیها را برای اربعین سال آینده تعیین خواهیم کرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در سال 94 حدود 150 اشکال عمده در برگزاری مراسم اربعین وجود داشت و آنها را احصا کردیم که امسال این نقاط ضعف برطرف شد و برای سال آینده نیز نقاط ضعف امسال برطرف خواهد شد.

ذوالفقاری یکی دیگر از برنامه‌های مدنظر برای فرهنگسازی را توجه به عدم اعزام زائران بدون ویزا دانست و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث فرهنگسازی به آن نیاز داریم جلوگیری از رهسپار شدن زائران بدون ویزا است که این مهم باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: فرهنگسازی در زمینه اربعین می‌تواند اثرگذار باشد و امیدواریم تمامی برنامه‌ها تا سال آینده احصاء شود و نقاط ضعف یا قوت نیز مورد فرهنگسازی قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار