بازدید 9375

مهاجرت پرندگان به تالاب‌های همدان

کد خبر: ۶۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 25 January 2017

مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان از اجرای طرح سرشماری پرندگان همزمان با فصل مهاجرت آنها خبر داد و گفت: بر اساس سرشماری صورت گرفته 850 قطعه پرنده در تالاب‌های همدان رویت شده است.

به گزارش ایسنا، بهاره نوری‌صفا  اظهار کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب‌های همدان از اواسط آبان آغاز شده و تا اواخر اسفند در این تالاب‌ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: سرشماری پرندگان در تالاب‌های همدان همزمان با فصل مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود.

نوری صفا با بیان اینکه در این سرشماری‌ها گونه جدیدی رویت نشده است، یادآور شد: سرشماری با 5 نفر محیط‌بان و 4 کارشناس از اداره کل همچنین با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت هفتگی 2 تا 3 مرتبه انجام گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تالاب‌های شهرستان همدان هر ساله میزبان پرندگان مهاجر است، افزود: شمار این پرندگان بر اساس میزان آبگیری تالاب‌هامتفاوت است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در سال‌های 92 و 93 تالاب آبشینه خشک شده بود که همین امر موجب حضور نیافتن پرندگان در تالاب شد اما خوشبختانه در سال‌های اخیر این تالاب آبگیری شده و شاهد حضور پرندگان هستیم.

وی ادامه داد: خشک شدن تالاب‌ها ممکن است بر مهاجرت پرندگان تاثیر سویی داشته باشد و موجب تغییر مسیر آنها شود.

وی تأکید کرد: با حضور پرندگان در تالاب‌ها برنامه‌های ویژه پرنده نگری اجرا می‌شود همچنین بیماری‌های احتمالی آنها همچون آنفلانزای پرندگان مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پرندگان تالابی از جمله خوتکا، چنگر، اردک سرسبز، کشیم بزرگ، کشیم گردن‌سیاه و مرغابی وحشی از جمله پرندگان رویت شده در این سرشماری‌ها بوده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان