بازدید 4150
سومین پاتوق کتاب دفتر نشر معارف برگزار می‌شود

نقد یک کتاب دفاع مقدس در دفتر نشر معارف

کد خبر: ۶۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۴ 26 September 2009
كتاب «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» اثر زنده‌یاد نادر ابراهیمی و با گزارشي از وضعيت جبهه‌هاي جنگ تحميلي در سال 1365، ششم مهرماه 88 از سوي دفتر نشر معارف توسط یوسفعلی میرشکاک و محمدرضا جوادي یگانه، مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

به گزارش روابط عمومي دفتر نشر معارف قم «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» اثر نادر ابراهیمی، به مناسبت هفته دفاع مقدس در قالب سومین جلسه از سلسله نشست‌های پاتوق کتاب از سوی دفتر نشر معارف و با همکاری نشریه هابیل، نقد و بررسي می‌شود.

نويسندگان و پژوهشگراني چون استاد یوسفعلی میرشکاک(شاعر و نويسنده كه با اين نويسنده هم مباحثاتي داشته است) و دكتر محمدرضا جوادي یگانه(عضو هئيت علمي دانشگاه تهران و پژوهشگر جامعه شناسي ادبيات دفاع مقدس)، سخنرانان این نشست‌اند.

نادر ابراهيمي با عنوان نويسنده و محقق آزاد همراه هنرمندان و فيلمسازاني چون ابراهيم حاتمي‌كيا، كمال تبريزي و... در فروردين ماه سال 1365 به خط‍ه جنوب ايران سفر كردند.

ابراهيمي گزارش اين سفر را نخستين‌بار به هم‍ت مؤسسه اطلاعات در سال 1366 و با نام «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» به چاپ ‌رساند. اين كتاب در سال‌هاي 1375 و 1388، به ترتيب توسط دفتر ادبيات و هنر مقاومت و موسسه اطلاعات به چاپ‌هاي دوم و سوم رسيده است.

نشست نقد و بررسی كتاب «با سرودخوان جنگ در خطه نام و ننگ» ساعت 18-16 روز دوشنبه 6 مهر 88، در فروشگاه دفتر نشر معارف تهران(واقع در ضلع شمال شرقی تقاطع خيابان‌هاي حافظ و انقلاب) آغاز مي‌شود.

دفتر مطالعات و توسعه كتابخواني دفتر نشر معارف پيش از اين، جلسات نقد و بررسي کتابهای «بیوتن» رضا امیرخانی (با حضور نويسنده) و «دا» خاطرات خانم سیده زهرا حسینی (با حضور راوي خاطرات و عليرضا كمري، مدير واحد پژوهش دفتر هنر و ادبيات پايداري حوزه هنري) را برگزار كرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار