بازدید 100742

سرانجام پرویز فتاح در جایگاه جدیدش معارفه شد

مهندس پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم که در دولت دهم در ترکیب کابینه قرار نگرفته بود، با حضور سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، معارفه شد... پس از معرفی نشدن فتاح برای حضور در کابینه دهم، با توجه به اعلام دکتر احمدی‌نژاد، مبنی بر استفاده از او در سطوح بالاتر دولت، با این عبارت که «از آقاي فتاح که انساني زلال، دلسوز، ‌پرکار و پرجنب و جوش و جزو پاکترين مديران دولت بوده، در بخش ديگري که حجم کار آن کمتر اما اهميتش بيشتر است، استفاده خواهم کرد.»...
کد خبر: ۶۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۳ 22 September 2009

مهندس پرویز فتاح، وزیر نیروی دولت نهم که در ترکیب کابینه دهم قرار نگرفته بود، به سپاه برگشت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، فتاح امروز و در مراسمی که از ساعت 4 بعد از ظهر با حضور سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران آغاز شده است، به عنوان جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا معرفی شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم که گزارش تفصیلی آن هنوز منتشر نشده است، پرویز فتاح از وزارت نیروی دولت نهم به عنوان جانشین سردار رستم قاسمی در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا معرفی شد.

گفتنی است، پس از معرفی نشدن فتاح برای حضور در کابینه دهم، با توجه به اعلام دکتر احمدی‌نژاد، مبنی بر استفاده از او در سطوح بالاتر دولت، با این عبارت که «از آقاي فتاح که انساني زلال، دلسوز، ‌پرکار و پرجنب و جوش و جزو پاکترين مديران دولت بوده است، در بخش ديگري که حجم کار آن کمتر اما اهميتش بيشتر است، استفاده خواهم کرد»، احتمال حضور او در پست معاون اولی یا یکی از معاونت‌های رئیس‌جمهور یا نهاد ریاست جمهوری بالا گرفت، اما چند روز بعد، سخن از جایگاه جدید وی یعنی مسئول امور نيروگاه‌هاي كشور مطرح شد؛ شایعه‌ای که از سوی برخی رسانه‌ها تا مرحله امضای این حکم توسط رئیس‌جمهور نیز پیش رفت، اما به سرعت تکذیب و حتی عنوان شد که چنین جایگاه حتی وجود خارجی نیز ندارد.

اما فتاح که حتی نامه 220 تن از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور برای ابقای وی در پست پیشینش، کارساز نشده بود، در ادامه نیز با پیشنهاد جدیدی از سوی احمدی‌نژاد روبه‌رو نشد و به نظر می‌رسد، یکی از دلایل اصلی پذیرش پست جدیدش ـ هرچند کاملا غافلگیر کننده بود ـ همین موضوع باشد.

بر پایه این گزارش، فتاح فعالیت اجرایی خود را از سال 58 به عنوان مسئول کمیته فرهنگی جهاد استان آذربایجان غربی آغاز کرد، او در دوران دفاع مقدس، مسئولیت‌های گوناگونی بر عهده داشت که آخرین آنها قائم مقامی فرماندهی لشکر ویژه پاسداران بود.

سوابق فتاح در سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم نیز برجسته بوده است. او ضمن آنکه مدیر امور قراردادی پروژه‌های عمرانی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بوده، به عنوان عضو هیأت مدیره، قائم مقام و معاون فنی شرکت مهندس سپاه شد و همچنین مدیریت پروژه‌های سد کرخه و گتوند با سپاه همکاری داشته است.

گفتنی است، سید پرویز فتاح قره باغی در سال ۱۳۴۰ در ارومیه متولد شد. وی در سال ۱۳۶۸ در رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، فارغ‌التحصیل شد و در سال ۱۳۸۲ نیز مدرک کارشناسی ارشد صنایع (گرایش سیستم‌ها) را از دانشگاه امام حسین(ع) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرد. فتاح نفر نخست کارشناسی ارشد و پذیرفته ‌شده آزمون دکترا و عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) نیز هست.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۰
سلام
با اينكه از افرادي بودم كه به رييس جمهور راي دادم اما هيچ دليلي براي انتخاب نكردن دوباره آقايان باقري لنكراني و مهندس فتاح در دولت دهم نيافتم .
اميدوارم در سمت هاي جديدشان موفق باشند .
با تشكر
با سلام جناب اقاي مهندس فتاح من از مخالفين اقاي احمدي نژاد هستم ولي خدا پدر مادر شما را به واسطه تربيت چنين فرزند مخلص و مسلمان قرين رحمت فرمايد .اميدوارم هر كجا كه هستيد خدا يار و نگهدار شما و خانواده محترمتان باشد . كارمند وزارت نيرو
ای کاش اقای دکتر احمدی نژاد فیلم منازعه خود با آقای دکتر رضایی را می دید که چندین بار با تعجب گفت سپاه دولت را اداره می کرده حالا خود ایشان وزرا و استاندارانش را که سپاهی هستند را یک بار بشمارد !
با سلام.
با تمام وجود از زحمات دکتر فتاح در وزارت نیرو تشکر میکنم. امیدوارم رییس جمهور محترم کمی هم به شایستگی افراد توجه کند، نه اینکه فقط افراد مطیع و گوش به فرمان خود رادر اطرافش و اون مشایی جمع کند.
مهندس فتاح از مدیران مخلص و فداکار کشور است انشاء الله هر کجا که به مردم خدمت می کنند موفق و پیروز باشند
خيلي خيلي آقايي برايت آرزوي موفقيت داريم
این هم از سر نوشت تنها وزیر کاری دولت نهم
اگر دو وزیر موفق را بخواهیم در دولت قبلی نام ببریم یکی از آنها آقای فتاح است. والبته از ایشان بنحو مقتضی تقدیر شد!!!
من به اقاي احمدي نژاد راي دادم ولي امروز افسوس ميخورم كه چرا نيروهاي ارزشي انقلابي مومن و وفادار به انقلاب و خون شهدا اينگونه از صفحه سياسي بخاطر اقاي مشايي كنار گذاشته شوند
من تنها چیزی که توی دوران وزارت ایشون دیدم خالی شدن سدها برای تامین برق ،سهمیه بندی برق،کم آبی تابستونی بود.
سلام آقاي فتاح منم از مخالفين آقاي احمدي نژاد هستم ولي هميشه و در هر شرايطي شما را ستودم كه واقعا انسان والايي هستيد تبريك مي گويم.
خدایا مدیران باتقوا یمان راحفظ بفرما .
میشه در مورد قرارگاه خاتم الانبیا بنویسنین؟!
تخصص ومدیریت مهمترین شاخصه یک مسئول
است اما بعضی اقایان هیئت دولت و میکروفون صدا و سیما را با مجلس مو عظه و مداحی اشتباه می گیرند .
خدمت خدمته در ضمن در حال حاضر دیگه سپاه و دولت نداره
ياشاسين اذربايجان اوغلي
من هر چه تامل می کنم موفقیتی نمی بینم شاید منظورتان خاموشیهای پی در پی تهران باشد. لطفا اگر کسی می داند موفقیتهای وزارت نیرو را در این دوره توضیح دهد. با تشکر!!
در دورانی که ایشان وزیر نیرو بودند الحق و االنصاف ایشان را مردی با توان در انجام وزارت بزرگ نیرو دریافتم ئر ملاقاتهای که بواسطه شغلم با ایشان داشتم وی بسیار با ذرایت و خوب با مسائل برخورد می کرد.
چرا بعضهیا دنبال دلیل کارای احمدی نژاد میگردن؟
خداوندیارتان
مهندس فتاح و دکتر لنکرانی هر جا باشند موفقند. نیازی هم به پست وزارت ندارن. انسانهایی که به فکر خدمت خالصانه هستند هرجا باشند موفقند.
خدا حفظشون کنه
آفرين آقاي جعفري چه بردي كرد
خداقوت اقاي فتاح
زنده باد قرارگاه خاتم
مجموعه ای از متخصصان و نیروهای مخلص سپاه
آقای فتاح شما نمونه یک انسان با قلب سلیم هستید واین کاملا" از حرکات وسکنات شما مشهود است صمیمانه برایتان آرزوی موفقییت دارم
فتاح تنها وزیری بود که از تلاش دولتهای قبل در وزارت نیرو و کارهای انجام شده تقدیر کرد و این جرم کوچکی نبود که از ایشان سر زد من منتظر عواقب بدتر از این برای ایشان بودم ولی بخیر گذشت
ودر آخر خسته نباشید به ایشان عرض میکنم تنها وزیر لایق دولت نهم بود که در اذهان خواهد ماند
آقاي فتاح بهترين و خوش اخلاق ترين وزير كابينه نهم بود من شهرستاني هستم ولي از نزديك ايشان را ديدم برايشان آرزوي موفقيت دارم حيف از اين نيروي ارزشي كه رييس جمهور محبوب به او پشت پا زد احتمالا براي اينكه پدر عروسش نبود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار