بازدید 11277

افشای ماهیت گروه نیویورکی اوباما برای فشار اقتصادی بر ایران

آقای «ولسلی» می‌گوید: بودجه این گروه در سال 2008 به میزان 1.7 میلیون دلار بوده است، اما روشن ننموده که این بودجه از کجا تأمین شده است... اکنون کمپانی جنرال الکتریک با توجه به لابی‌های «دنیس راس» و‌ «هالبروک»، فعالیت اقتصادی همه بخش‌های خود را با ایران قطع کرده است.
کد خبر: ۶۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۰ 22 September 2009

«بلومبرگ» گزارش داد، تشکیلاتی که با محوریت دو تن از همکاران و مشاوران ارشد باراک اوباما برای فشار روی کمپانی‌های طرف قرارداد با ایران تشکیل داده‌اند اکنون در حال گفت‌وگو با گروه نوکیا ـ زیمنس هستند.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، این خبرگزاری معتبر اقتصادی با انتشار این خبر افزود: «دنیس راس» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و «ریچارد‌ هالبروک»، نماینده ویژه اوباما در امور افغانستان دو تن از چهره‌های شاخص تشکیل دهنده این گروه هستند.

بر پایه این گزارش، این گروه نیویورکی از کنگره آمریکا خواهند خواست همه ارتباطات دولت آمریکا را با آن گروه از کمپانی‌هایی که با ایران تجارت دارند، قطع کند و اگر آنها به این درخواست تن ندادند، توسط نامه و دیگر مکاتبات، آنها را مجبور به پذیرش این موضوع بکنند و اکنون کمپانی مونیخی زیمنس مد نظر است.

«مارک والاس»، یکی از افراد این گروه می‌گوید: وقتی که ما علیه یک کمپانی ستادی را راه‌اندازی می‌کنیم، ما نمی‌خواهیم همه منافع این کمپانی را به خطر بیندازیم بلکه می‌خواهیم که این کمپانی در رفتار خود تغییر ایجاد کند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین «ویلیام رنسیچ»، مدیر شورای تجارت خارجی آمریکا ـ که شامل گروه عمده کمپانی‌های صادراتی آمریکا می‌شود ـ می‌گوید که اوباما می‌خواهد با درجات فشار گوناگون با این کمپانی‌ها وارد عمل شود.

اکنون کمپانی جنرال الکتریک با توجه به لابی‌های «دنیس راس» و «هالبروک» فعالیت اقتصادی کلیه بخش‌های خود را با ایران قطع کرده است.

اکنون قوانین آمریکا کلیه شرکت‌های آمریکایی را از معامله با ایران و سرمایه گذاری در این کشور جدای مواد غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی ممنوع کرده است.

بلومبرگ در ادامه گزارش خود یادآور شده است که سال گذشته ـ سال 2008 ـ  جیمز ولسی، رئیس پیشین سازمان «سی-آی-ای»، این «گروه فشار» را به همراه «دنیس راس»، «ریچارد ‌هالبروک» و آقای «والاس» ایجاد کرده است.

در تاریخ هجدهم سپتامبر، کارخانه جنرال موتورز در ایالت کانکتیکات آمریکا یک بیانیه تجاری صادر کرد که بنا بر آن به استثنای محصولات بهداشتی و پزشکی کالای دیگری به ایران صادر نخواهد کرد.

در ماه جولای سال میلادی جاری بر پایه یک تقاضا، مقامات حمل و نقل متروپولیتن لس‌آنجلس، شرکت زیمنس را از انجام یک معامله سیصد میلیون دلاری در زمینه حمل نقل با ترن در این ایالت منع کردند.

ولسلی می‌گوید: بودجه این گروه در سال 2008 به میزان 1.7 میلیون دلار بوده، اما روشن نکرده که این بودجه از کجا تأمین شده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
خدا برکت بده صا ایران خودمون یا آخرش کالای چینی رو. بلاخره اگه بجای یکی 8 تا هم بخریم بازم به صرفه است.
فکر نکنم بدون امکانات و کالاهای اونها بمیریم
این هم حسن نیت آمریکایی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار