بازدید 2350
عنايت:

هدايتي تكذيب نكند، شكايت مي‌كنيم

ما از داوران قدرتمند و باتجربه‌اي در مسابقات استفاده مي‌كنيم؛ حال اگر داوري به اشتباه صحنه‌اي را سوت بزند، مقصر كميته داوران نيست. به هر حال داوران هم انسان هستند و ممكن است در برخي مواقع اشتباه كنند. كميته داوران نيز مي‌تواند در بحث چيدمان داوري پاسخگو باشد كه تاكنون عملكرد منطقي در اين باره داشته‌ايم.
کد خبر: ۶۵۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰ 22 September 2009
رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: معلوم نيست ادعاي حسين هدايتي درست باشد اما در هر صورت موضوع را پيگيري مي‌كنيم.

مسعود عنايت در گفت‌وگو با ايسنا، درباره ادعاي مطرح شده از سوي حسين هدايتي رييس باشگاه استيل‌آذين در يكي از روزنامه‌هاي ورزشي مبني بر اينكه داوران از او درخواست پول داشتند، اظهار كرد: طبق مطلب اين روزنامه، نقل قولي از هدايتي وجود دارد كه مي‌تواند درست باشد. ما نمي‌توانيم نسبت به اين گونه بيان ادعاي وي واكنش نشان دهيم اما در صورتي كه هدايتي آن را تكذيب نكند از وي شكايت مي‌كنيم. همچنين در غير اين صورت و عدم ثبات اين ادعا، روزنامه منتشر كننده اين مطلب بايد تحت پيگرد قانوني قرار گيرد.

عنايت همچنين در ارزيابي‌اش از عملكرد داوري مسابقات ليگ برتر در طول هفت هفته گذشته، گفت: داوران عملكرد خوبي در اين مدت داشتند و تنها در هفته ششم و در ديدار تيم‌هاي ابومسلم با راه‌آهن و پاس مقابل سپاهان اشتباهات محرزي صورت گرفت كه كميته داوران بيانيه‌اي هم صادر كرد.

رييس كميته داوران در واكنش به كارشناسي داوري هفته هفتم ليگ كه در برنامه شب گذشته 90 پخش شد نيز گفت: در صحنه‌هايي كه از تلويزيون پخش شد يك پنالتي در ديدار استقلال برابر استيل‌آذين گرفته نشد كه در نتيجه بازي تاثيرگذار نبود؛ اما با اين حال ديديد كه حميد استيلي سرمربي استيل‌آذين صحبت از اشتباه داوري به ضرر آنها مي‌كرد! همچنين در بازي تيم‌هاي ملوان و سپاهان هم تنها يك پنالتي به اشتباه گرفته نشد.

وي تصريح كرد: هيچ الزامي وجود ندارد كه كارشناسي‌هاي داوري مطرح شده در برنامه‌هاي تلويزيوني 90 صحيح باشد. ما در كلاس‌هاي توجيهي داوران كه پيش از شروع ليگ برگزار مي‌شد فيلم‌ بخش‌هاي كارشناسي داوري اين برنامه را در ليگ سال پيش تهيه كرده و بعضا در جلسات پخش كرديم؛ جالب بود كه بيش از پنجاه درصد از كارشناسي‌هاي داوري در اين برنامه‌ اشتباه بود و داوران بعضا با ديدن صحنه‌ها كه صداي كارشناس هم روي آن بود، خنده‌شان مي‌گرفت!

عنايت گفت: كميته داوران براي بحث و بررسي عملكرد داوري منتظر برنامه‌هاي تلويزيوني نمي‌ماند، بلكه ما فيلم‌هاي بازي‌ها را تهيه كرده و آنها را از حيث داوري كارشناسي مي‌كنيم.

رييس كميته داوران در واكنش به انتقادهاي مطرح شده نسبت به داوري مسابقات ليگ، تصريح كرد: ما از داوران قدرتمند و باتجربه‌اي در مسابقات استفاده مي‌كنيم؛ حال اگر داوري به اشتباه صحنه‌اي را سوت بزند، مقصر كميته داوران نيست. به هر حال داوران هم انسان هستند و ممكن است در برخي مواقع اشتباه كنند. كميته داوران نيز مي‌تواند در بحث چيدمان داوري پاسخگو باشد كه تاكنون عملكرد منطقي در اين باره داشته‌ايم.

وي درباره اعتراض محمد مايلي‌كهن سرمربي تيم سايپا درباره قضاوت اشتباه داور ديدار تيمش مقابل استقلال در صحنه گل اول بازي، خاطرنشان كرد: با بررسي‌هايي كه انجام داديم عملكرد داوري در دو ديدار تيم‌ سايپا برابر تيم‌هاي استقلال تهران و مقاومت شيراز كاملا درست بوده و هيچ اشتباه خاصي از جمله در صحنه گل اول استقلال رخ نداده است. معتقدم معترضان درصدد فرافكني هستند تا بتوانند در برابر هيات مديره باشگاه‌هايشان پاسخگو باشند. همچنين حميد سجادي مديرعامل سايپا كه از افتخارات ما در ورزش دووميداني است نيز در سمت فعلي اخيرا كارشناس داوري هم شده است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار